Auteur Topic: verdwenen munten!!  (gelezen 1761 keer)

5fr

• Junior
  • **
verdwenen munten!!
« Gepost op: 6 januari 2013, 21:53:27 »
Beste collega verzamelaars - numismaten
de beste wensen nog voor 2013!!

ik heb minder goed nieuws ( voor mij persoonlijk dan toch  :-\  )
Ik heb onlangs via ebay twee munten/ proefslagen gekocht. foto's in bijlage
deze werden verzonden via de post en wanneer ik vol verlangen mijn postpakket opende bleek dit leeg te zijn.  :'(
ik heb klacht ingediend bij de post, politie en contact opgenomen met de verkoper. Deze laatste verzekerde mij dat hij de munten verstuurd heeft en ik geloof hem ook. Hij heeft trouwens ter compensatie een andere munt opgestuurd om het verlies wat milder te maken. ( waarvoor dank !! )
De post is bereid om 39euro terug te betalen !! ( schandalig) De aankoop voor de twee stuks was +- 450euro!
en de politie klasseert dit volgens mij gewoon

Het betreft hier twee zeer zeldzame proefslagen van Koning Albert II
1 vijftig frank ontwerp van Duterme GRISP3775 ongeveer 15stuks van geslagen.
1 ontwerp voor het 20fr stuk ontwerper onbekend en het stuk is nog nergens beschreven! Volgens Arnaud Grispen superzeldzaam  slagaantal 4???

deze laatste is dus superzeldzaam dus als iemand dit stuk ooit ziet verkocht worden op een verkoopsite of via een veilinghuis is de kans zeer reeel dat dit mijn aangekocht stuk is en mag je mij altijd contacteren. Alvast bedankt hiervoor. ik hoop echt dat dit stuk boven water komt. stel je voor dat iemand op de post dit pakket opent en de waarde niet kent van deze stukken en ze gewoon weg gooit. Zou echt spijtig zijn om zo'n stuk verloren te zien gaan. Ik heb er al nachten van wakker gelegen !!

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
Re:verdwenen munten!!
« Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2013, 23:07:03 »
Beste 5fr,

Het jaar 2013 begint niet goed voor jou. Ik kan me voorstellen dat het verdwijnen van zo'n speciale munten je zeer zwaar valt. Of dit nog tot een goed einde kan komen? Ik wens het je toe.
Goeie moed,

Jan

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2013, 07:57:21 »
Beste,

ik zit zeer veel op ebay,indien ik dit tegenkomt geef ik wel een seintje,ik zelf heb reeds een 6 tal keer
lege of geen post ontvangen waarbij ik dus ook mijn muntjes niet heb ontvangen
wel heb ik wat meer geluk dan u, bij mij waren het telkens zeer kleine bedragen,
de duurdere vraag ik steeds aangetekend en verpakt tussen karton zodat deze praktisch niet voelbaar zijn voor de postman
en de verpakking vraag ik dat ze deze ook dichtkleven,als het enigzins niet tever is zou ik er zelf om rijden,dat is het beste
ik dacht dat ebay deze verliezen terug betaald bij aangetekende verzending en via paypal,zelf heb ik dit nog niet geprobeerd om terug te vorderen
maar proberen kan nooit kwaad
in ieder geval wens ik u veel geluk om dit terug te krijgen
groeten patrick

Denis49

• Volwaardig lid
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2013, 10:54:47 »
Beste 5fr,
Ik ben zoals Patrick ook aangeeft,zeer veel op eBay.
Als ik deze stukken moest zien passeren dan kunt ge zeker op mij rekenen voor een seintje.
Ik persoonlijk ben er nog geen kwijtgespeeld,maar heb wel al 2 keer valse stukken opgestuurd gekregen,waarvan er 1 verkoper is gevat in Oostenrijk.Ik ben dan ook gemaild geweest door de Oostenrijkse politie daarover.Maar de reisweg en het verblijf ginder was in vergelijk met het aangekochte valse stuk niet evenredig,dus ben ik niet geweest.
Ik hoop voor u het beste,en ik wens uit de grond van mijn hart dat dit uitkomt,want eerlijkheid staat bij mij zeer hoog.
Groeten,
Denis49 ;)

Aernout

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • CBNU
« Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2013, 19:33:13 »
Beste,

Ik hoop vanharte dat dit nog goed komt.
Eveneens zal ook een oogje in het zeil houden, wie weet...

Er gebeuren rare dingen bij de post.
Een brief van Antwerpen naar West-vlaanderen kan soms 3-tal weken weg zitten.
Terwijl een pakket naar Rusland of India er binnen enkele werkdagen al kan zijn.

Verlopig ben nog maar 1 pakket kwijt ergens in Spanje.
Zat er 1 pakket een 3-tal maanden weg om Parijs te bereiken.

Sindsdien verkies aangetekend + traceercode bij mijn verzendingen.

Nogmaals hoop ik het beste voor u !

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

atlantic

• Volwaardig lid
« Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2013, 21:52:34 »
Echt droevig nieuws, heb het zelf ook al meegemaakt als je je verheugd op aankoop en het verloren gaat, en dan nog bij zo'n stukken. Leef echt mee.

Samen met deze veiling werden er twee proeven aangeboden van het 25 jaar regering goudstuk uit 1976. Heb al gezien wie ze gekocht heeft en die zijn wel toegekomen. Moest ik ze ooit tegenkomen laat ik het weten.
(idem als numismaticabelgica)
COLLECTIONS: graded coins see custom sets

5fr

• Junior
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2013, 09:23:35 »
Alvast bedankt allemaal !

tof dat jullie allemaal begrip hebben voor de situatie mits dat we elkaar nog nooit in levende lijven ontmoet hebben! Toch mooi wat een gezamelijke passie teweeg brengt!

Aan jullie ervaringen te horen is dit blijkbaar een redelijk vaak voorkomend probleem! Spijtig....

Als jullie de stukken tegenkomen let me know  ;)
al schat ik de kans zeer klein in, waarschijnlijk liggen deze nu ergens in een schuif met meerdere gestolen voorwerpen.

groeten 5fr

Denis49

• Volwaardig lid
« Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2013, 10:04:21 »
Hallo 5fr,
Ik ben al +/- 50 jaar verzamelaar,ik heb al veel meegemaakt en gehoord,maar de laatste 10 jaar is het toch een beetje erg aan het worden.
Er moet meer kontrole komen op elk vlak,in alle diensten en ook meer blauw op straat.
En als ik iets tegenkom laat ik het je zeker weten.
Ik hoop het beste voor je,het is erg en het kwelt me geweldig dat dit gebeurt.
Beste groeten,
Denis49 ;)

zuster12

• Volwaardig lid
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2013, 11:59:37 »
vooreerst zeggen dat ik me kan inbeelden wat het verlies betekent van dergelijke munten
hier was het door inbraak (35.OOO foetsie)

mag ik beetje sceptisch zijn ook

van waar kwam je pakket (belgie / buitenland)?
ik kan begrypen dat je de verkoper / verzender vertrouwt, maar stel dat hy géén munten in je pakket stak en om schijn hoog te houden er nadien ééntje opstuurde ter compensatie! ik ben sinds paar jaar enorm wantrouwig geworden op dit vlak
het gaat tenslotte niet om paar eurokens he
als je echt zeker bent van je contact persoon kan je zijn naam hier gerust vermelden ook he, daar zal hy ook geen probleem van maken
want door zijn manier van handelen (andere munt opgestuurt!) enkel positief voor hem
uiteraard ben ik het eens met de leden dat zulkse munten ook aangetekend kunnen opgestuurt worden, nog beter is verzekerd
LET OP is NIET gelijk aan aangetekende zending!!!
ik had ooit aangetekende zending en zat ook niks meer is, en na lang palaveren met ombudsman vd post
kreeg ik paar postogrammen als compensatie resultaat ook verlies van munten en geld

dus hoop ik maar dat je vd posteryen iets kan bekomen wat je verlies kan "goed" maken
wou enkel paar bedenkingen kwijt he
mvg

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2013, 12:23:12 »
dat klopt,aangetekende verzending is nog geen garantie,maar het help alvast,
ook indien op ebay is de feedback bekijken aantal positieve feedback,heeft deze al negatieve gekregen
is het een totaal nieuwe verkoper die direct zeldzame verkoopt enz

de extra verzekering tesamen met de aangetekende kan soms genoeg zijn om dit eventueel met auto af te halen
groeten en voor allen nog de beste wensen

5fr

• Junior
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2013, 22:04:32 »
Hoi allemaal,

Voor alle duidelijkheid de munten waren aangetekend opgestuurd en vanuit België.
Ik heb nadien ook de verkoper gecontacteerd en nagetrokken. Verkoper was zeer behulpzaam en heeft een positieve fb van 99,6% op ebay.
Ik heb ook gepost bij Arnaud grispen en deze kon ook niets slecht zeggen over hem.
Ik moet zeggen dat ik ook getwijfeld heb of dat hij wel iets opgestuurd had. Het blijven 2 super zeldzame stukken die relatief goedkoop gekocht zijn. Maar ik geloof de man. Het gaat trouwens over verkoper J.T..

Als deze stukken nu binnen een paar jaar opduiken zou ik dan nog recht op deze hebben of hoe zit dit juist??
iemand hier ervaring mee??

groeten

« Laatst bewerkt op: 19 mei 2018, 20:24:07 door Aernout »

Denis49

• Volwaardig lid
« Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2013, 10:42:19 »
Hallo,

Ik heb ook al munten gekocht aan J. T.,en altijd in orde en zeer vlug geleverd.
Voor mij dan een goede en eerlijke verkoper .
Groeten,
Denis49 ;)
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2018, 20:24:26 door Aernout »

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31