Auteur Topic: Varianten specimen bankbiljetten (II)  (gelezen 2509 keer)

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Alora.be
Re: Varianten specimen bankbiljetten (II)
« Reactie #30 Gepost op: 25 maart 2018, 23:29:56 »
Hier nog eentje die in de reeks past. Vreemd exemplaar met 2 verschillende serienummers. De opmerking op de keerzijde doet vermoeden dat het ook een kleurproef kan zijn?

Mvg,
Misslagske

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Alora.be
« Reactie #31 Gepost op: 25 maart 2018, 23:32:23 »
Oh, het is één van uw exemplaren. Ik zag nu pas het nummer 7. Iemand heeft er recent iets bijgeschreven? Nog vreemder!

Mvg,
Misslagske

Philippe

• Junior
  • **
« Reactie #32 Gepost op: 26 maart 2018, 17:47:53 »
Hallo
Hebben jullie de keerzijde van nr 7 en die van misslagske  :-\
Grtjs

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Alora.be
« Reactie #33 Gepost op: 26 maart 2018, 17:58:56 »
Ik zie nu ook dat ik me vergist heb, denkende dat mijn 2 afbeeldingen van hetzelfde biljet waren. De perforatie is natuurlijk een teken dat dit verkeerd van mij was. Hoe dan ook is het wel vreemd dat iemand later een notitie heeft gemaakt. Ik herinner me niet meer waar ik de afbeeldingen vandaan heb. Dat zou misschien kunnen helpen om het mysterie op te lossen.

Mvg,
Misslagske

Weerman

• Junior
  • **
« Reactie #34 Gepost op: 6 april 2018, 01:01:30 »
Hallo
Hebben jullie de keerzijde van nr 7 en die van misslagske  :-\
Grtjs

Om het verzoek van Philippe te beantwoorden, hier is de achterkant van kleurentest nummer 7.

Weerman

• Junior
  • **
« Reactie #35 Gepost op: 6 april 2018, 01:14:30 »
Hier zijn twee varianten van het 1000 frank "Dynastie"; twee varianten met betrekking tot de handtekening van de gouverneur. Het woord "specimen" wordt in dunne letters afgedrukt op een biljet, terwijl het in dikke letters op het andere biljet wordt afgedrukt
« Laatst bewerkt op: 6 april 2018, 01:36:32 door Weerman »

Weerman

• Junior
  • **
« Reactie #36 Gepost op: 6 april 2018, 01:34:05 »
Hier zijn twee varianten van het 1000 frank "eeuwfeest"; er is geen datum, geen nummer linksonder en in de marge rechts van de voorkant van het tweede specimen. Er is toch het opvolgnummer en een vermelding in het Engels in de lagere marge van het biljet, in rood afgedruckt.

Voor de anecdote, het eerste specimen is het allereerste exemplaar van Belgisch specimen dat in mijn verzameling toegevoegd was. Als ik het me goed herinner, heb ik het in 2000 in Valkenburg Paper Money fair gekocht.
In die tijd vond ik het nogal gek om zo'n biljet te kunnen kopen en bezitten.

« Laatst bewerkt op: 6 april 2018, 01:58:35 door Weerman »

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #37 Gepost op: 6 april 2018, 11:13:30 »
Bravo Weerman, jij bent echt regelmatig en gepassioneerd met je hobby bezig en je laat er ons ook mee van genieten. Specimen zijn niet mijn verzamelgebied, ik weet er weinig of niets van en daarom kan ik me niet in de berichten erover mengen, maar ik geniet wel van elk nieuw bericht en de interessante afbeeldingen die je plaatst. Ik ben een enthousiaste volger van uw topics :D.

Weerman

• Junior
  • **
« Reactie #38 Gepost op: 6 april 2018, 13:02:33 »
Bravo Weerman, jij bent echt regelmatig en gepassioneerd met je hobby bezig en je laat er ons ook mee van genieten. Specimen zijn niet mijn verzamelgebied, ik weet er weinig of niets van en daarom kan ik me niet in de berichten erover mengen, maar ik geniet wel van elk nieuw bericht en de interessante afbeeldingen die je plaatst. Ik ben een enthousiaste volger van uw topics :D.

De Bonte Specht, dank U voor Uw aanmoediging.  8)

Ik heb deze thread gemaakt om het genoegen te kunnen geven om naar een bepaald type verzameling te kunnen kijken.
Waar kan ik beter publiek vinden dan in dit forum.  :)

Philippe

• Junior
  • **
« Reactie #39 Gepost op: 12 augustus 2019, 16:46:13 »
Hallo
Hier nummer 4 type LONDEN op de veiling van Stack's Bowers
Grtjs
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2019, 16:49:24 door Philippe »

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31