Auteur Topic: "hangertje" 1878 Willem II pruisen - vals? -> miniatuur-kopie van een bestaande zilveren medaille  (gelezen 1028 keer)

ConBel

• Volwaardig lid
Hallo allemaal,

hieronder een oud "hangertje" dat ik recent heb terug gevonden (van mijn oma of ma denk ik).

aanvankelijk dacht ik dat dit een echte oude munt was, maar al snel vond ik enkel gelijkaardige gouden munten vanaf 1889...

Is dit dan een ordinaire vervalsing?

Of zou dit effectief meer dan 100 jaar oud zijn en eerder een medaille, of iets als "belly money"?

iemand die dit herkent?

Bedankt alvast!

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
Hallo Conbel,
Het exacte munt-hangertje heb ik nog niet gevonden, maar onder "Münz-Anhänger Kaiser Wilhelm II" is gelijkaardige "Schmuck" te vinden. Ik denk dat die dingen gewoon zijn wat ze zijn en niet pretenderen echte munten te zijn en al helemààl niet van edelmetaal.
Hieronder een gelijkaardig hangertje, waarschijnlijk miniatuur-kopie van een bestaande zilveren medaille:

ConBel

• Volwaardig lid
Hallo Bonte Specht,

Bedankt alweer voor het opzoekwerk.
En ik denk dat je gelijk hebt wanneer je zegt dat deze "munthangers" zijn wat ze zijn: niet veel achter zoeken waarschijnlijk ;-)

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31