Auteur Topic: Euro en 2cc verzamelaars / ruilers gezocht  (gelezen 270 keer)

mathieuken

• Nieuweling
  • *
Euro en 2cc verzamelaars / ruilers gezocht
« Gepost op: 17 april 2019, 15:34:42 »
Hey,

Zitten er hier mensen op het forum dat euromunten uit circulatie van 1 cent tot en met 2 € verzamelen ?
Alsook 2 cc munten circulatie of ook niet ?

Hebben jullie zin om te ruilen ?

Stuur mij gerust een mailtje met jullie ruil lijst en zoek lijst, en ik doe hetzelfde.

Wie weet hebben we wel een ruil...

Mvg,
steve

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
Re: Euro en 2cc verzamelaars / ruilers gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2019, 21:58:32 »
Hallo "mathieuken",

De €2 CC-munten volg ik ongecirculeerd, maar van de courante reeksen heb ik er wel een aantal die even in omloop zijn geweest. Maar ik denk dat ik vrij compleet ben en dus niks zoek.
Ja, ik wacht nog steeds op een gewone 2 Euro Portugal nieuwe kaart en een 50 Eurocent van Monaco monogram, maar die werden voor omloop nog niet geslagen.

Ik ben wel benieuwd wanneer je de Belgische €2 Koning Filip op de kop tikt. Volgens "Niels" hier werd die dit jaar geslagen.

Eigenlijk is verzamelen uit omloop wel een stuk spannender en echter, want je bent steeds benieuwd wat je aan wisselgeld terugkrijgt. Maar tot mijn schande moet ik toegeven dat ik niet zo een contant-betaler ben. De kaart is zo gemakkelijk. Oei, dat heet hier vloeken in de kerk 8).

Hoelang ben je eigenlijk al bezig en hoe groot is je verzameling intussen? En waar kan je moeilijk aankomen? Hoe meer informatie je geeft des te sneller word je meestal geholpen.
Succes ;)!

mathieuken

• Nieuweling
  • *
Re: Euro en 2cc verzamelaars / ruilers gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2019, 13:02:26 »
Hey,

Sorry voor dit late berichtje, maar als kleine zelfstandige is het niet altijd mogelijk om onmiddellijk te kunnen reageren.
Ik ben begonnen denk ik met mijn verzameling ergens rond 2005, en deze begint toch al redelijk wat vorm te krijgen nu.
En, wat ik nog zoek...zoals zo velen denk ik hé, Monaco,vaticaan en ook de 2cc munten van deze.

Maar ik denk niet echt dat hier op dit forum vele mensen euromunten verzamelen, ze verzamelen meestal wereldmunten.

Toch bedankt dat ik jou nog even mocht antwoorden.

Mvg,
steve

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31