Auteur Topic: beurs 31 augustus 2019 te gent  (gelezen 255 keer)

zuster12

• Volwaardig lid
beurs 31 augustus 2019 te gent
« Gepost op: 31 juli 2019, 14:12:38 »
wie nog interesse heeft om zich in te schrijven … doen zou ik zeggen
wie zin heeft om te komen kijken …. ook doen zou ik zeggen tes veurniets in gent

zuster12

• Volwaardig lid
Re: beurs 31 augustus 2019 te gent
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2019, 17:33:30 »
toeval toeval één iemand schreef zich in als verkoper die dit gelezen had (wenst onbekend te blijven  ;) wie zie ik daar plots verschijnen onze Jan alom gerespecteerd voor zijn determinaties heb hem snel wat meeneem chinezen verkocht aan veel te lage prijs en hy gaf me veel te veel ….
onze jan (bonte specht voor zij die het niet wisten) had daar blijkbaar nen blind date met iemand met blauw t-shirt en wat reclame op
bleek een nieuw lid te zijn hier die dus al bij mij aan tafel gezeten had en op zoek was naar oude oude stukken maar al wat ik had had hy ook al
bleek ene dimi te zijn in reeeeeeeeel leven nickname ben ik vergeten (den jupiler deed zijn werk)

oja wie er niet was heeft deze keer gelijk er was bijna geen volk, doch er waren veel koopjes te doen
mss een volgende keer beter

ps jan het was een tof weerzien

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2019, 19:18:24 »
Aha Jackie! Het plezier van het weerzien was zeker wederzijds ;D!

Zuster12 zien en je weet hoe laat het is. Ik toch! Want als extra op mijn aankoop kreeg ik er een "harlozjeke" bij, "pilleken" inbegrepen. Die man is echt de gulheid in persoon, dat heb ik al meermaals mogen ervaren.

De hoogtepunten van deze beurs waren voor mij dus, het weerzien met Jackie en een ontmoeting, kennismaking in levende lijve, met Dimitri ("oisser"), ons actiefste nieuwe lid.
Twee gasten die de numismatische microbe goed te pakken hebben.

De beurs zelf was, zoals Jackie al liet weten, zeer kalmekes.
Elk nadeel heb zijn voordeel: parkeerplaats zat en in het kantinegedeelte, relatief snel bediend.

oisser

• Junior
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2019, 21:23:51 »
Het was heel lang geleden dat ik nog naar een beurs was geweest en het was leuk om de sfeer nog eens op te snuiven. Inderdaad, ik had een blind date met De Bonte Specht (Jan). Na een kleine versnapering heeft Jan me dan aan zuster12 (Jackie) voorgesteld bij wie ik reeds het aanbod had bekeken. Had daar eerder al direct een 2000belga -formulier- onder mijne neus geschoven gekregen.... Schoon, heel schoon biljet.

Mijn vals exemplaar dat ik hier vroeger eens heb gepost laten zien en de collectie van valse exmplaren van zuster12 eens goed kunnen bekijken. Dat is echt een probleem aan het worden want ik zou -afgezien van het gewicht- ze niet kunnen duiden als zijnde onecht.

Direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar te determineren gevallen mee te nemen en te laten bekijken door Jan. Perzië, Tong-Bao en Falus van Marokko kwamen -efkes los uit de pols- als mogelijk startpunt. Prachtig om te zien en te beluisteren en zoals verwacht ben ik na de gegeven hints op het spoor gekomen van reeds 1 stuk (en precies nog een zeldzaam geval ook). Zal het -en ook de anderen- de komende dagen hier op het formum posten.

Uiteindelijk 3 biljetten aangekocht en deze verkoper liet mij terloops een specimen biljet zien type BFB-99... dat heb ik dus ook eens van dichterbij kunnen bekijken. Vermoedelijk was dat a once in a lifetime opportunity.

Afscheid genomen en dan naar huis gereden.

Zoals vermeld door zuster12, kleine beurs, niet veel volk -wat goed was om rustig te kunnen kijken- en aangenaam gezelschap. Enige minpuntje was dat er weinig te zien was met betrekking tot de middeleeuwen, zuidelijke nederlanden (eenders welke periode) of romeinen, maar het is zeker voor herhaling vatbaar.

mvg,

Dimitri

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31