Auteur Topic: 1 OZ stukken  (gelezen 178 keer)

patrick

• Volwaardig lid
Re: 1 OZ stukken
« Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2019, 12:24:52 »
Of gewoon niet aan beginnen

bart

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2019, 13:01:29 »
Daar kan ik inkomen : die ounce munten zijn echt een verzamelgebied geworden waar men de geïnteresseerden zo veel mogelijk uitmelkt.

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2019, 20:12:39 »
Mij mogen ze proberen maar ik ben geen koe  ,

zuster12

• Volwaardig lid
« Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2019, 20:27:33 »
nog steeds geen echt antwoord ….

dit mag toch niet?!!!

dit zijn geen OZ munten nog zilver nog goud waarom is er geen instantie die daar tegen optreed?

als mensen dit aanbieden op internet kan je er niks tegen beginnen
geen enkele politiedienst wil daarvoor een PV opmaken
nogthans bedrieglijke praktijken / vals geld in omloop brengen , verkopen ….

en niet aan beginnen is echt flauw excuus en naast de kwestie

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #19 Gepost op: 20 augustus 2019, 20:33:16 »
Was het valse rolex horloges dan reden ze met de buldozer erover

bart

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #20 Gepost op: 20 augustus 2019, 22:11:07 »
Hier raak je het probleem van vervalsingen in het algemeen aan.
Neen, het mag niet, maar door de globalisatie van de handel kan je de wetten van je eigen land nog amper toepassen.
Resultaat: je kan pas met een gerust hart beginnen te verzamelen wanneer je je verzamelgebied echt kent. Als ik bijvoorbeeld zie hoeveel boeken er geschreven zijn over vervalsingen van de Spaans koloniale 8 reales munten, begin ik daar zelfs niet aan.

Als voorbeeld neem ik de Chinese website wish. Die adverteert momenteel met Amerikaanse Barber dollars voor 2 euro (1 euro verzending), zie afbeeldingen. Dat kan alleen maar vals zijn. Daar trap je niet in. Maar als je ze toch koopt (en invoert), ben jij strafbaar als invoerder en wish als "heler". Maar zie jij nu enige politionele actie opstarten voor iets met een "gekende" waarde van 2 euro? De Belgische politie begint er niet aan om een Chinese firma, die in China verkoopt, proberen te vervolgen. De Chinese politie zal trouwens geen hulp zijn, want in China is de verkoop van vervalsingen niet strafbaar.

Erger wordt het natuurlijk wanneer iemand zulke valse munten hier doorverkoopt als een echte zilvermunt aan beginnende verzamelaars die nog geen kennis konden opbouwen. Daar zou je al makkelijker actie kunnen tegen ondernemen, maar ook daar zal de politie moeilijk in actie schieten wegens gebrek aan kennis.
Ze hebben nu eenmaal niet voldoende expertise in huis om zo'n vervalsingen te bestrijden.

In theorie moeten zulke munten volgens de wetgeving van de meeste westerse landen herkenbaar zijn als "kopie". Daarvoor dient één of ander merkteken te worden aangebracht (meestal "COPY") waardoor ze herkenbaar zijn als niet echt. In de VS worden valse munten zonder het woord COPY wel vernietigd. Onze wetgever hecht daar echter niet veel interesse aan, zodat ze in de praktijk gedoogd worden: je dient ze zelf te kunnen herkennen. De wetgever zal wel streng optreden bij het opsporen van valse betaalmiddelen die ook in het normale betalingsverkeer worden gebruikt (dus tegenwoordig euro-biljetten en -munten). Maar ounce munten, of oude Amerikaanse dollars, of 8 reales munten vallen daar niet onder, dus komt daar geen actie tegen...

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #21 Gepost op: 21 augustus 2019, 00:22:48 »
Jackie,
Waarom heb je eigenlijk dit topic in het Numiscafé ondergebracht?
Het is een leerrijk, volwaardig numismatisch onderwerp, dat in verschillende rubrieken een plaats had kunnen innemen, als daar zijn:
- Buitenland Modern
- Numismatiek door de eeuwen heen
- Numismatische info
- De Valsemunterij
Hier steekt een muntenverzamelaar nog wat van op toch?
Ja, natuurlijk, in een café kan je alles bespreken. Maar op het Forum is het de bedoeling dat het dààr over koetjes en kalfjes gaat.
In het café komt het niet op je berichtenconto. Spijtig, want dat had je meer dan verdiend.
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2019, 00:25:16 door De Bonte Specht »

zuster12

• Volwaardig lid
« Reactie #22 Gepost op: 21 augustus 2019, 19:55:26 »
goh daar ben ik niet echt mee bezig
en eigenlijk was het de intentie om te weten te komen waarom de flikken daar geen PV willen van opmaken
jaja in gent mag je dat zeggen flikken
hoe kan je daar anders een zaak van maken? burgelijke rechtbank?

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31