Auteur Topic: Terug van... en nieuw voor de verzameling!  (gelezen 1372 keer)

oisser

• Junior
  • **
Re: Terug van... en nieuw voor de verzameling!
« Reactie #60 Gepost op: 31 juli 2020, 07:52:44 »
Een derde muntstuk is de klassieke 1Fr van de koningen Leopold I en II. Wat deze nu speciaal maakt is dat het kruisje op de kroon volledig is, iets wat blijkbaar niet zo eenvoudig te vinden is als deze met een half kruis. Ze zijn nu beide in mijn verzameling aanwezig. Ikke blij :).
In de eerder vermelde laattijdige set zitten nog twee exemplaren van 2cent van koning Leopold I, die zijn niet bijzonder genoeg om hier te vermelden. Er zitten er nog anderen in de pipeline die ten gepaste tijde gaan getoond worden. Momenteel zullen ze ergens in een vliegtuig zitten denk ik :)

mvg,

Dimitri

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #61 Gepost op: 31 juli 2020, 09:48:15 »
Drie prachtige exemplaren van hun type en ook mooi zuiver gefotografeerd of zijn ze gescand?  Wegens de achtergrond dacht ik aan scans, in dat geval heb je een goeie scanner.
De vrouw is natuurlijk Europa en de stier is Zeus die haar ontvoert (aan Europa's houding te zien niet tegen haar goesting), zie de Griekse mythologie.

Bedankt voor het plaatsen Dimitri. Als je nog genietbare dingen hebt, deel ze dan met ons op het Forum.
That's the spirit :D!
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2020, 14:13:15 door De Bonte Specht »

oisser

• Junior
  • **
« Reactie #62 Gepost op: 31 juli 2020, 18:03:12 »
Ze zijn gefotografeerd met mijne GSM (5.3Mpixels) en dan in irfanview bijgeknipt op de juiste maat. Dan gesaved als jpg met 30% compressie en dan krijg je een relatief klein bestandje met een toch nog grote foto.

Dat het Europa was wist ik niet, maar is uiteraard logisch. Het wordt nu stillekesaan eens tijd dat ik Homeros en Herodotos ne keer ga lezen, shame on me.... Dat ze "ontvoerd" wordt met niet al te veel tegenzin is uiteraard schering en inslag van in den tijd van de oude grieken, nietwaar? ;)

Er zijn nog een paar zaken onderweg en ik zal ze wel laten zien. Mijnen hoop met pottekes en dooskes is bijna opgeruimd en als ik iets tegenkom dat het waard is, zie je het wel verschijnen.

mvg,

Dimitri

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31