Auteur Topic: Uw verzameling, het www en Numisforum.  (gelezen 196 keer)

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
Uw verzameling, het www en Numisforum.
« Gepost op: 14 maart 2020, 12:25:56 »
Dit topic komt niet uit de lucht vallen, het is dus zeker geen toeval dat we hier nu mee uitpakken.

Waar ga je dan straks naartoe? Niet naar 't restaurant. Niet naar 't café. Niet naar de club. Niet naar de beurs ...
Ja, je kan een wandeling maken, maar je blijft niet buiten natuurlijk.
Ja, je kan straks naar Parijs-Nice kijken op tv, maar morgen niet meer.
Corona schrapt een heleboel van je activiteiten.

Dan wordt dit toch een prachtige periode om je met je muntenverzameling te gaan bezighouden :D!

Haal die eens boven. Ga er eens vóór zitten. Wat kan daar nog allemaal aan verbeteren ::)?
Vrienden, daar is altijd werk aan. En "werk" is hier een erg functioneel woord dat de plaats inneemt van "ontspanning", van "genoegen beleven aan", van "reizen in ruimte en tijd", van "zich geestelijk verrijken".

Op het www vind je alles waarmee je verder aan je verzameling kan bouwen en op het www vind je ook je Numisforum, waar je kan lezen, vragen en vertellen over alles wat je munten- en/of bankbiljettencollectie aangaat.

We plaatsen dit topic dus in het teken van Corona.
Een erg misplaatste grap? Neen Vrienden, ernstig! "Elk nadeel heb zijn voordeel", remember en het negatieve ombuigen naar positief is bij uitstek de activiteit van een gezonde geest.

Met dit topic markeren we ook een bijzondere periode in ons leven, want zo een virus dat huis komt houden de wereld rond, is toch wel iets uitzonderlijks mag ik hopen.
Uitkijkend naar de bruisende activiteit van de komende weken op dit Forum, plaats ik hieronder al een paar toepasselijke numismatische plaatjes:

zuster12

• Volwaardig lid
Re: Uw verzameling, het www en Numisforum.
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2020, 13:40:34 »
ja sorry 3e studiejaar en kan de naam van het virus nog niet goed uitspreken  :-[ :-[

bart

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2020, 14:29:06 »
OK! Ik zal een beetje opbieden: 2 coronae!  8)
(ik heb de 5 ook, en de 1 en 5 van het regeringsjubileum, maar niet op afbeelding... :-\)

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2020, 13:00:37 »
Zeg eens Mannen, wat steken jullie allemaal uit?
Het corona-virus moet nu toch een flink deel van jullie normale activiteiten lam gelegd hebben. Maar erg toegenomen is de communicatie op het Forum toch nog niet. Of heeft moeder-de-vrouw jullie ingeschakeld in de grote voorjaars-schoonmaak :o?

Zelf zit ik al weken ruim driekwart van de tijd op mijn bureautje, tussen de munten en dat werpt zijn vruchten af in de determinaties van DET-munten.
Momenteel ben ik bezig met een koppig stuk vreten dat maar niet tevoorschijn wil komen. Ik zie en voel aan alles dat ik vlak in de buurt ben, maar welke zoekterm ik ook ingeef ... meneer is er niet bij ???.
Waarschijnlijk zal ik hem enige tijd opzij moeten leggen, tot ik weer inspiratie krijg voor nieuwe zoektermen of misschien ontdek ik toch nog een detail op die munt dat ik eerder over de kop heb gezien. Zo heb ik er al een heel reeksje dat regelmatig weer op tafel komt voor een nieuwe poging. Ik mag me op een munt niet te leeg werken, want dan duurt het lang eer ik hem weer onder ogen wil krijgen.
Ja, zo gaat dat. Altijd leerrijk en interessant!

Binnenkort gaat de tuin weer meespelen natuurlijk. Deze of volgende week moet het gras zijn eerste maaibeurt krijgen. Dat pakt een hele middag en nadien ben ik pompaf. Maar ...

"Ich bin von Kopf bis Fuss auf Münzen eingestellt. Denn das ist meine Welt, sonst gar nichts".
Dat laatste zinnetje is schromelijk overdreven, maar we mogen eens lachen ... ;).
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2020, 13:11:41 door De Bonte Specht »

zuster12

• Volwaardig lid
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2020, 17:46:18 »
spechtje als je eens niet weet of vind mag je het altijd ……………..hier vragen he hahahaha

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2020, 19:06:41 »
Bedankt Jackie ;), da's nog eens een geruststellende gedachte.

Voor Euro-verzamelaars-uit-omloop wordt het een saaie periode. Aangezien geld bij uitstek iets is dat van hand tot hand circuleert, wordt het gebruik ervan in deze corona-tijd ten stelligste afgeraden in het voordeel van betalen per bankkaart.
Zopas in het nieuws: Spanje heeft de uitgifte van zijn €2-herdenkingsmunt 2020, "Mudejar-achitectuur", voor onbepaalde tijd uitgesteld om dezelfde reden.

Jackie, hoe zit dat met je club-vergaderingen en de geplande maandelijkse veilingen, mijne Jong?
Als die niet doorgaan en er zit stuff voor mij tussen, laat me dan maar iets weten :D
De ene dienst is de andere waard hé, zo is dat onder soliede vrienden 8).

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2020, 21:18:01 »
Corona heeft ook deze besmet

ConBel

• Junior
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2020, 09:08:07 »

Dan wordt dit toch een prachtige periode om je met je muntenverzameling te gaan bezighouden :D

of jouw bankbiljettenverzameling!  8)

Graag zelfs, alleen is mijn vrije tijd niet spectaculair toegenomen. Werken is nu weliswaar van thuis uit. Maar er moet nog steeds gewerkt worden  ;) en mensen met kinderen hebben misschien net minder tijd nu...

Maar dat het uitzonderlijke tijden zijn, dat zeker!

Want toegegeven: het sociale leven naast het werk is wel volledig stilgevallen. Nog nooit meegemaakt...

Dus er is wel wat tijd vrij om aan mijn Afrikaanse bankbiljettenverzameling te werken (en werk is er inderdaad altijd).

En de online veilingen komen er binnenkort ook weer aan, die vallen niet weg.
Benieuwd of er nu meer mensen online gaan bieden  :)

zuster12

• Volwaardig lid
« Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2020, 17:53:28 »
Bonte Specht,

alles is momenteel stop gezet tt 3 april
als numismaten hopen we dan op 4 april onze eerste veiling te organiseren
alle veilingen zijn reeds verschenen in ons clubblad (apr/mei/jun)
maar omdat de proefdruk al moest binnen zijn begin maart hebben wij geen aandacht kunnen schenken in het blad aan het virus en de gevolgen daarvan
en ik moet met mijn veilingen ook al wat vroeger klaar zijn want als ik alles laatste week zou moeten doen komt dat niet goed

zal je eens mailen ik nog heb (veelal zijn ze hier gedetermineerd)

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #9 Gepost op: 17 maart 2020, 18:18:19 »
Oei Jackie, 4 april, in theorie is dat "hakken over de sloot", maar in praktijk zou dat wel eens middenin de sloot kunnen zijn :o. Als die veiling van jullie doorgaat, dan rijdt De Ronde van Vlaanderen dus ook.
Ik zou er maar geen geld op zetten ::).
(E.K., W.K., Olympische Spelen? Ik hoop dat er voor alle atleten een menselijk, raisonabele oplossing komt.
Eén jaar uitstel bijvoorbeeld. Zo werkt dat niet? Dit is heirkracht, du jamais vu en dat rechtvaardigt uitzonderlijke maatregelen die rekening houden met atleten, fans en inrichtende instanties.)

Ik kijk in elk geval uit naar die mail van jou. Numismatische berichten, daar krijg ik altijd een kick van ;).

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #10 Gepost op: 17 maart 2020, 19:32:34 »
Als ik zo het verloop zie , schat ik dat we op 4 april er nog niet zullen geraken , de beurzen zullen zekers nog wat moeten wachten

zuster12

• Volwaardig lid
« Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2020, 16:24:54 »
Het Belgische regeringsbeleid promoot het thuisblijven met een eenmalige uitkering van €1450 per persoongezinslid

Hier is een link naar het aanvraagformulier https://bit.ly/2TX7Eyy

Deel het zoveel mogelijk zodat iedereen er gebruik van kan maken!

deze heeft een ferme ondertoon toch?

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2020, 17:45:22 »
Corona, ol goed en wèl mo wè maggen olgelik ekkére laggen éé zösterken twaulve ;D ;D ;D !!!

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #13 Gepost op: 21 maart 2020, 17:32:35 »
Goeie raad in deze crisis:

Laat bij het stapelen van de pakken wc-papier altijd een gangetje vrij naar je computer, anders zal de verveling je binnen een paar dagen erg zwaar vallen :o! Ik heb de indruk dat er momenteel al vele leden niet meer bij kunnen, daar heb ik echt mee te doen ::).

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31