Auteur Topic: pakjes zitten vast  (gelezen 180 keer)

oisser

• Junior
  • **
pakjes zitten vast
« Gepost op: 27 juni 2020, 20:23:54 »
Ik voel me hulpeloos. Waarom?

Begin juni twee kleine bestellingen geplaatst bij muntenhandels in Duitsland. Rekening gekregen, direct betaald en de dag na de bestelling waren ze verzonden. Heb een tracking nummer gekregen van beide verkopers zodat ik alles kon volgen. Na vijf dagen bleek via de tracker dat de pakketjes in België waren toegekomen en een link naar Bpost was beschikbaar. Echter als ik daar op klik moet ik het tracking nummer van Bpost ingeven en dat heb ik niet, bijgevolg kan ik niet zien waar ze zijn :-\

Geduld oefenen is de boodschap maar na bijna drie weken begin ik me zorgen te maken, dus... aktie ondernemen.

Ik heb contact opgenomen met de verkopers en één van beide heeft snel gereageerd met de melding dat hij een "search operatie" ging laten uitvoeren en ik -op termijn- als het duidelijk is dat ik niets meer ga krijgen, een terugbetaling mag verwachten. Hier is nog enige goodwill aan de orde. De andere verkoper heeft nog geen reaktie gegeven. Heb ondertussen een tweede keer gemaild. De pakjes werden met verzekering gestuurd en de terugbetaling zal uiteindelijk wel gebeuren, maar ik heb veel liever mijn munten.

Dan de post.

De hulplijn van Bpost is om het heel vriendelijk te zeggen, waardeloos, want ze kunnen niets doen zonder tracking nummer. Dit vertelde de automatische stem aan mij ::). Als ik de website raadpleeg en een schriftelijke vraag wil stellen dan kom je na een paar klikoperaties terug aan bij het begin  ???.

Een ritje naar het postkantoor dan maar. De mevrouw vertelde me dat de pakjes bij de douane liggen en dat deze mensen gemachtigd zijn om alles open te maken en te controleren. Douane?  ??? ??? Ik meen me te herinneren dat er zo iets bestaat als vrij verkeer van goederen en diensten binnen de EU. Vermoedelijk ben ik fout  ::). De telefoon van de douane is steeds bezet, maar dat had de mevrouw van de post me ook reeds verteld. Douane, mail en telefoon is iets dat niet bij elkaar hoort. Ik denk dat de hoorn van de haak ligt aldaar want verbinding krijg je dus echt niet.

Als de pakjes worden opengemaakt dan ben ik mijn munten kwijt vrees ik en dus... hulpeloos.

En nu maar afwachten en hopen zeker, of is er iets dat kan gedaan worden aan deze situatie?
Waarom worden dergelijke kleine pakjes (vermoedelijk zelfs maar een enveloppe met plastieken luchtbelletjes in) van Duitsland eigenlijk gescreend?

mvg,

Dimitri

patrick

• Volwaardig lid
Re: pakjes zitten vast
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2020, 21:35:13 »
Geduld hebben , 6 weken kan nog normaal zijn, had dit ook voor

oisser

• Junior
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2020, 08:01:59 »
Patrick,

Was dat ook een pak van binnen de EU? Indien het van buiten de EU komt kan ik me dat nog voorstellen maar van Duitsland? Was het open gemaakt en had je alles nog?

mvg,

Dimitri

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2020, 10:43:14 »
Duitsland standaard verzending

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2020, 10:47:12 »
Je heb een traceernr ? Normaal kan je dit ingeven in de bpost tracking ook de buitenlandse
Als je het originele traceernr gebruik zie je soms een 2 de nr van b post eronder verschijnen
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2020, 10:50:00 door patrick »

oisser

• Junior
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2020, 11:27:38 »
Patrick,

Lukt niet, ik krijg de melding dat er iets mis ging en het later nog eens moet proberen. 't Is ook weekend voor de servers van de post  ;D

mvg,

Dimitri

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2020, 12:08:49 »
Heb ook dat probleem , soms zie je ze niet of lukt het niet , je kan ook op de duitse post traceren en zien waar het zit

oisser

• Junior
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2020, 12:48:33 »
Als ik dat doe staat er een propere melding dat het in België is gearriveerd en een link naar Bpost waar je dan verder moet met het belgische tracking nummer... dat onbekend is.... maw je komt op de pagina van Bpost, die op de figuur van de vorige entry te zien was, terecht.

Heb het nummerke uitgeveegd, het is nog steeds een "work in progress" :)

mvg,

Dimitri
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2020, 12:50:19 door oisser »

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2020, 13:04:30 »
Geduld zul je moeten hebben :(

ConBel

• Volwaardig lid
« Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2020, 16:02:24 »
Hallo Dimitri,

vorig jaar dit ook voor gehad.

Pakje kwam ook van Duitsland, en in het sorteercentrum van Luik moet het zijn misgegaan. Tot daar was het traceerbaar.
Bij Bpost waren ze vriendelijk, maar niemand kon helpen, ook het verhaal van douane op bepaald moment gekregen, etc.

Lang verhaal kort: het is gewoon verloren gegaan in Luik.

Verkoper heel meewerkend, hij heeft officiële aanvraag gedaan bij Duitse post tot schadevergoeding (dat raadden ze me ook aan bij Bpost).
En zo geld terug gekregen.

Maar uiteraard wil je liever jouw munten of biljetten...

Hopelijk komen ze nog toe bij jou  ;)

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #10 Gepost op: 30 juni 2020, 16:15:27 »
Jij zelf kan geen schade vergoeding vragen , de verzender moet dit doen , nog wat geduld hebben en indien nog niets schadeclaim laten starten door verkoper ,

ConBel

• Volwaardig lid
« Reactie #11 Gepost op: 30 juni 2020, 16:31:09 »
Inderdaad Patrick, bij mij heeft de verkoper dit gedaan na een week of 6.

oisser

• Junior
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 2 juli 2020, 20:50:09 »
Ik ben heel blij want de pakjes zijn vandaag geleverd geweest. Ik kwam thuis van mijn werk en ze lagen op mijn bureau. pffffff....... dat is een opluchting zeg.
Ik heb langer moeten wachten op deze bestellingen dan (tijdje geleden) een koop vanuit Argentinië.

Onder andere mijne frank van 1880 met een volledig kruiske en een 50fr provincieschilden met punt voor oog. En nu beginnen zoeken naar deze in positie A ;D

Ik wil terug naar een beurs...... :'( :'( :'(

mvg,

Dimitri

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #13 Gepost op: 2 juli 2020, 21:44:32 »
Zeg Dimitri, nu we hier allemaal die thriller meegeleefd hebben van die pakjes van jou ...
Worden ze geleverd ::)? Geeft de douane ze niet vrij ???? Heeft iemand in Luik ze gepikt :o?
Nu mogen we toch zeker wel eens zien waarvoor wij hier allemaal onze adem ingehouden hebben :D?

ConBel heeft daar een mooi topic voor gestart:
"Terug van mijn werk en ... nieuw voor mijn verzameling!"

Wa peisde ;)?
« Laatst bewerkt op: 2 juli 2020, 22:01:48 door De Bonte Specht »

ConBel

• Volwaardig lid
« Reactie #14 Gepost op: 2 juli 2020, 22:58:51 »
goed nieuws!

en ik ben nu ook wel benieuwd naar de inhoud van de pakjes ;)

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31