Auteur Topic: gouden dukaat penning  (gelezen 79 keer)

oisser

• Junior
  • **
gouden dukaat penning
« Gepost op: 28 juni 2020, 11:19:02 »
Vermoedelijk is zo ongeveer iedere muntliefhebber deze al eens tegengekomen of heeft hem in de doos met rariteiten zitten. De penning van Lecturama. Maar... ik heb nog wat extra info :)

Dit is namelijk niet zo maar een penning, het is namelijk een "gouden dukaat". Goed, het metaal is zeker geen goud maar dat is louter een klein detail, wat telt is de intentie ;D. Destijds is deze gouden dukaat verzonden geweest in onze contreien, maar wie weet nog precies wanneer? Inderdaad, begin 1989...

Nu vraag je je wellicht af hoe ik dat nu zo zeker weet? Wel, ik heb de originele verzending nog steeds in mijn bezit. Ik kreeg het nooit over mijn hart om die verpakking open te maken en nu is het een mooie schat aan informatie. Foto's zijn bijgevoegd. Een foto van een los exemplaar is ook te zien. Merk op, de cassette op de achterzijde...

Beschouw dit als het nutteloze weetje van de dag dat enkel dient om een glimlach op je gezicht te toveren.

mvg,

Dimitri

« Laatst bewerkt op: 28 juni 2020, 11:21:11 door oisser »

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
Re: gouden dukaat penning
« Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2020, 12:11:13 »
Hallo Dimitri,

Eerst de glimlach, ;).
Nee, ik had zo'n ding nog nooit gezien.
Wel handig dat het zijn KM-nummer direct erop heeft staan. Hier betreft het een Y-nummer, zie ik.
En 555 fr(ank) daar kon je in 1989 nog eens ferm mee gaan eten, voorgerecht, dessert en koffie inbegrepen.
Alhoewel, had men je in 't restaurant met je dukaat zien komen, dan hadden ze misschien gezegd:
"Sorry we zijn in lockdown".
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2020, 12:18:44 door De Bonte Specht »

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Alora.be
« Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2020, 12:48:41 »
Ik had die cassettes en sprookjesboeken als kind. Die penningen zie je overal. Vreemd om die link nu te zien.

Zeker geen nutteloos weetje ;)

Mvg,
Misslagske

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2020, 21:22:18 »
Wat kunnen jaartallen toch een verschil aan herinneringen met zich meedragen voor mensen :D.

In 1989 was ik 42 jaar en ik was aan mijn vierde van dertien India-reizen toe.
Als ik bedenk dat het beheer hier toen naar Roodkapje lag te luisteren, ja, dan brengt dit topic hier een glimlach op mijn gezicht, ook al tracht ik het in de plooi te houden 8).

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Alora.be
« Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2020, 18:09:21 »
 ;)

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31