Auteur Topic: Zoek The gold coin age of Belgium?  (gelezen 1157 keer)

hansvdc

• Nieuweling
  • *
Zoek The gold coin age of Belgium?
« Gepost op: 28 oktober 2020, 11:06:05 »
Heeft er iemand dit boek van Vanhoudt te koop?

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
Re: Zoek The gold coin age of Belgium?
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2020, 11:58:05 »
De juiste titel is: "The Gold Coinage of  Ancient to Modern Belgium" en je vindt het op onderstaande link aan €45.-:

https://www.bol.com/nl/p/the-gold-coinage-of-ancient-tot-modern-belgium/9200000106175032/?country=BE

Wel reageren vóór het einde van de week, of het is er niet meer :o.
Of had je een goedkoper tweedehands-exemplaar op het oog?
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2020, 12:04:36 door De Bonte Specht »

hansvdc

• Nieuweling
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2020, 20:56:34 »
is er een groot verschIl met zijn ander werk?
Atlas der Munten van Belgie, Hugo Vanhoudt
De eerts druk of de tweede druk kopen?

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2020, 23:13:02 »
Zelf ken ik noch Hugo Vanhoudt, noch zijn werken, omdat dat voor mijn verzamelgebieden niet nodig is.
Maar hier zijn zeker leden, die zinnige antwoorden op je vragen kunnen geven. Ik wens je succes!

Hyoga

• Nieuweling
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2020, 18:02:16 »
@Hans Je moet niet bij Bol  kopen . Hier in België te koop aan 15 euro  ;)

https://www.westcoastdetecting.com/nl/1.php?p=7524&t=the-gold-coinage
« Laatst bewerkt op: 18 november 2020, 19:12:07 door Hyoga »

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #5 Gepost op: 6 november 2020, 19:49:11 »
Hallo Hyoga, welkom op het Forum :D!
Je tweede zinnetje is helemaal oké en op zich overtuigend genoeg in zijn dienstbaarheid.
De woordkeuze van je eerste zinnetje gebruiken we hier liever niet en draagt ook niet bij aan de overtuigingskracht van het geheel.
Wel stel ik vast dat de prijs op de site van de eerste link intussen werd verhoogd van €45 naar €65.
Je komt dus wél met een aanzienlijk prijsverschil aandraven.
Hopelijk is "hansvdc" hier heel tevreden mee.
« Laatst bewerkt op: 6 november 2020, 19:53:08 door De Bonte Specht »

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #6 Gepost op: 6 november 2020, 21:49:44 »
Wel opmerkelijk:
Eerste aanbod: exemplaar eerste druk, 120 pagina's, nu €65.
Tweede aanbod: exemplaar 104 pagina's, €15 + €7 portkosten (voldoende voorraad).

oisser

• Volwaardig lid
« Reactie #7 Gepost op: 7 november 2020, 12:25:17 »
Ik heb er wat moeten over nadenken om een goede woordkeuze te gebruiken en toch proberen mijn persoonlijke mening ten berge te brengen.

Goed, je moet hier geen "winkels" bij naam en toenaam afschilderen als afzetters, dat brengt inderdaad niet veel op. Maar toch is het niet foutief wat Hyoga vertelde, hij heeft wel degelijk een punt. Het is niet eenvoudig om tussen de bomen van het internet het bos nog te zien met handelaars die geen woekerwinsten op het oog hebben, maar wel degelijk gedreven numismaten proberen aan producten te laten komen die ze nodig hebben. In dit geval dus boeken. Maar dit is evenzo geldig voor munten of bankbiljetten zelf, er zijn sites waar handelaars op staan die belachelijk veel geld vragen en het zoeken naar alternatieven (want je koopt daar niet, ik toch niet) duurt vrij lang juist doordat die bomen in de weg staan.

Het is enorm frustrerend dat je iets aan een te hoge prijs, noodgedwongen, moet aankopen -omdat je het nergens anders aan een correcte prijs te pakken krijgt- en dan een week later het toch tegenkomt bij een handelaar die normale tarieven hanteert.

Mijn ervaring is hier hetzelfde, ik kan hier een lijstje zetten met handelaars die je absoluut moet vermijden, maar dat mag niet, nochtans... waarom niet? OK, efkes omdraaien dan.

Wat stopt ons ervan om hier op het forum een lijst te zetten met aanbevolen handelaars? Niet een lijst met woekeraars, nee, een lijst met correcte winkels. Iedereen die zich "handelaar in numismatische producten" noemt kan daar op komen, deze die het leuk vinden om onder deze hoogwaardige noemer belachelijk te willen doen, komen er gewoon niet op. Voila, meer is het niet, in plaats van een zwarte is het een witte lijst. Ik lees graag jullie reaktie.

Een aanzet (nog steeds zonder naamsvermelding):
De winkel die eerder vermeld werd in deze topic staat op het gebied van numismatische boeken -zonder enige twijfel- op nummer 1. Ik ben daar enige tijd geleden eens geweest en dat is een goudmijn aan boeken, iedere numismaat moet daar eens een bezoek aan brengen. 't Is aan de kust, dus als we terug naar de zee mogen.... zet het op de todo lijst.

mvg,

Dimitri

oisser

• Volwaardig lid
« Reactie #8 Gepost op: 7 november 2020, 13:38:07 »
Wel opmerkelijk:
Eerste aanbod: exemplaar eerste druk, 120 pagina's, nu €65.
Tweede aanbod: exemplaar 104 pagina's, €15 + €7 portkosten (voldoende voorraad).

Jan, wat had je nu zelf verwacht van dat eerste? 't Is nen hollander....

Efkes een kleine simpele rekensom, noem:
A=aankoopwaarde van 1 boek voor de winkel
k1=procentuele winstmarge van winkel 1
k2=procentuele winstmarge van winkel 2
V1: De verkoopswaarde van 1 boek in winkel 1
V2: De verkoopswaarde van 1 boek in winkel 2

We hebben nu:

V1=A*(1+k1/100)
V2=A*(1+k2/100)

V1 en V2 kennen we, de A niet en de winsten ook niet, maar indien we een paar winsten uitrekenen voor een gegeven A dan kunnen we bepalen dat:

k1=(V1/A-1)*100
k2=(V2/A-1)*100

En dus:

A(€) V1(€) k1(%) V2(€) k2(%)
=====================
10   15      50        65     550
11   15      36        65     490
12   15      25        65     442
13   15      15        65     400
14   15        7        65     364

De winstmarges zijn beduidend verschillend...... need I say more?

mvg,

Dimitri

ConBel

• Volwaardig lid
« Reactie #9 Gepost op: 7 november 2020, 18:36:36 »

Wat stopt ons ervan om hier op het forum een lijst te zetten met aanbevolen handelaars? Niet een lijst met woekeraars, nee, een lijst met correcte winkels. Iedereen die zich "handelaar in numismatische producten" noemt kan daar op komen, deze die het leuk vinden om onder deze hoogwaardige noemer belachelijk te willen doen, komen er gewoon niet op. Voila, meer is het niet, in plaats van een zwarte is het een witte lijst. Ik lees graag jullie reaktie.

Helemaal akkoord met zo'n benadering en dus zo'n lijst. Focus op het positieve en belonen wie het goed (juist) doet.

Een grote hulp ook voor veel (beginnende) verzamelaars.

Ik vind trouwens geen reden waarom we geen zo'n lijst kunnen aanleggen? Enkel maar bruikbare tips.

Voor mij mag dit dus zeker

Hyoga

• Nieuweling
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 8 november 2020, 12:15:54 »
@Bontespecht kan jij dit als admin opstarten?

Ik zal graag mijn bijdrage / ervaringen delen In deze thread/lijst.

Top Header kan steeds up to date gehouden worden door admin.

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #11 Gepost op: 8 november 2020, 13:23:33 »
Beste Hyoga,

Wat jullie op het oog hebben kan inderdaad niet verder in deze rubriek en in dit topic van "hansvdc".
Dat hoort onder "Numismatische info".

Omdat ik echter aanvoel dat we met een topic, dat aan te raden handelaars van numismatische artikelen aanprijst, al snel in conflict kunnen komen met de Forumregels, start ik dit liever niet op mijn naam.
Een handelaar-Forumlid kan hier bijvoorbeeld al snel een reclame-topic starten.
Kopen, verkopen en reclame hebben we altijd rechtstreeks uit de topics geweerd en naar mijn mening moeten we dat zo houden.

Ik twijfel zeker niet aan jullie goeie bedoelingen, maar omwille van de grote risico's ... "ohne mich ;)".

oisser

• Volwaardig lid
« Reactie #12 Gepost op: 24 november 2020, 19:36:11 »
Mijn excuses voor deze late reaktie, het was druk op het werk. Ter afsluiting van het -offtopic- gegeven omtrent de aanbevolen handelaarslijst is het opportuun om dit niet te doen. Ik heb contact opgenomen met misslagske en het is niet aanbevolen. Er zijn redenen voor, die kortom neerkomen op het quasi niet te vermijden van discussies en eventueel "ambras" (mijn woorden) tot gevolg en het ook moeilijk is om te modereren. Ik volg onze beheerder hierin, vandaar dat we dit onderwerp beter niet aansnijden in een apart topic.

mvg,

Dimitri

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31