Auteur Topic: Een verzameling "Griekse Munten".  (gelezen 564 keer)

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
Een verzameling "Griekse Munten".
« Gepost op: 7 december 2020, 20:06:26 »
Dit is de bescheiden start van een nieuwe verzameling.

Wat heeft me aangezet met deze collectie te starten?
Uiteraard de gelegenheid, die zich voordeed toen ik vijf Griekse munten zag passeren. Bovendien zijn munten uit antiek Griekenland en de Griekse gebieden, vaker in medailleslag uitgevoerd dan Romeinse munten en doorgaans zijn ze ook ouder dan deze laatste.

De vijf die ik zag passeren waren de munten van Pontos, die Patrick hier op het Forum plaatste ter determinatie.
Toen ik die goed bekeek, zag ik dat tenminste drie daarvan in medailleslag geslagen moesten zijn en wanneer ik Patrick daarover contacteerde, bleek dat het geval voor alle vijf. Mooier nog, hij had nog drie gelijkaardige munten die hij niet op het scherm had gezet. Dat zijn acht Helleense munten.
Voeg daarbij de Drachme uit het Koninkrijk Cappadociƫ uit de DET-determinaties en we hebben de negen munten waarmee we hier van start gaan.

Hieronder zie je hoe ze momenteel in het album zitten. Nog geen illustratie of documentatie rond titel of munten, dat moet allemaal rustig groeien.
Ik vind het raadzaam hier melding te doen van dit initiatief, omdat iedereen die me verder kan helpen, bij deze is ingelicht. Gezocht: Antieke Griekse munten, of exemplaren uit de Griekse gebieden in medailleslag  :o.
« Laatst bewerkt op: 7 december 2020, 22:08:43 door De Bonte Specht »

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
Re: Een verzameling "Griekse Munten".
« Reactie #1 Gepost op: 9 december 2020, 11:24:51 »
Het is echt verbazend om zien, welke streken er allemaal bij Wildwinds staan opgelijst onder:
"Greek and Provincial coin cities".
Deze verzameling belooft veel breder te worden dan ik in gedachten had :o!
« Laatst bewerkt op: 9 december 2020, 12:01:50 door De Bonte Specht »

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31