Auteur Topic: Saxony / Sachsen  (gelezen 132 keer)

zuster12

• Volwaardig lid
Saxony / Sachsen
« Gepost op: 6 maart 2021, 18:01:36 »
5 mark 1914 E
dus determineren op zich hoeft niet maar ik vrees dat deze bij de fakers hoort
en ik vind er weinig over terug dus alle hoop op jullie gericht

graag de mening vd kenners aub
met dank

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • eBay
Re: Saxony / Sachsen
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2021, 18:40:04 »
Gewicht?

De rest van de informatie kun je op Numista vinden, maar zoals je zelf aangeeft, is dit een vals exemplaar. Het gewicht zou dit meteen moeten aantonen, naar mijn mening.

Mvg,
Misslagske

oisser

• Volwaardig lid
« Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2021, 18:44:03 »
Is er een mogelijkheid om te bepalen of dit een eigentijdse vervalsing is of een moderne chinese?

mvg,

Dimitri

zuster12

• Volwaardig lid
« Reactie #3 Gepost op: 6 maart 2021, 18:53:11 »
@Oisser
hoe wil je die mogelijkheid bepalen?
als ik daar iets kan aan doen laat maar weten

@Misslagske zoals je naam aangeeft denk ik dat soms eens stuk door "Misslagske" minder kan wegen ook en toch echt zijn
beschouw dit aub als grap

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • eBay
« Reactie #4 Gepost op: 6 maart 2021, 18:56:46 »
Is er een mogelijkheid om te bepalen of dit een eigentijdse vervalsing is of een moderne chinese?

mvg,

Dimitri

Randschrift. Vroeger deed men meestal nog een poging om deze erop te plaatsen. De Chinese vervalsingen hebben zelden randschrift. Meestal gladde of gekartelde rand.

@Misslagske zoals je naam aangeeft denk ik dat soms eens stuk door "Misslagske" minder kan wegen ook en toch echt zijn
beschouw dit aub als grap

Alles is mogelijk, misschien niet in onze dimensie, maar ik hoor dat er oneindig veel zijn, dus ik blijf open-minded!

Mvg,
Misslagske

oisser

• Volwaardig lid
« Reactie #5 Gepost op: 6 maart 2021, 19:25:16 »
...
Randschrift. Vroeger deed men meestal nog een poging om deze erop te plaatsen. De Chinese vervalsingen hebben zelden randschrift. Meestal gladde of gekartelde rand.
...
...
Alles is mogelijk, misschien niet in onze dimensie, maar ik hoor dat er oneindig veel zijn, dus ik blijf open-minded!
...

Randschrift... dat wist ik niet, dikke merci voor deze hint.

efkes off-topic:
"Oneindig"... heel voorzichtig mee zijn, is eigenlijk een "wiskundig begrip", dat kan helpen om bepaalde berekeningen te doen, maar het is en blijft een begrip, geen werkelijkheid. Ja, ik weet dat er oneindig veel cijfers na de komma van PI zijn, maar dat is een voorstelling om te zeggen dat dit aantal niet stopt, je kan niet vragen naar het laatste cijfer hoewel dat iets is dat je zou kunnen verwachten. Een ander voorbeeld is dat je niet sneller dan het licht kan bewegen, je massa neemt toe naargelang je sneller beweegt en als je de lichtsnelheid benaderd wordt de massa zo groot dat je enkel kan spreken van een limiet. Je massa wordt op zich niet oneindig, je geraakt daar gewoonweg nooit (de kracht nodig om nog meer te versnellen om zo tot een nog hogere snelheid te komen dichter bij de lichtsnelheid wordt zo groot dat deze niet meer mogelijk is om in te zetten) maar het is een denkbeeld om dit effect toch te kunnen beschrijven. Ik twijfel of er oneindig veel dimensies zijn, het zijn er wel heel wat, maar niet oneindig denk ik.
terug on-topic:

de valsaards blijven opduiken.....

mvg,

Dimitri

zuster12

• Volwaardig lid
« Reactie #6 Gepost op: 6 maart 2021, 19:29:30 »
dan zal het nen Chinees zijn want idd gekarteld Misslagske  ;)

en voor alle duidelijkheid deze foto plaatste ik speciaal niet in eerste posting (sorry)

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31