Auteur Topic: Ben je nieuw hier, stel je dan even voor.  (gelezen 24199 keer)

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Alora.be
Re:Ben je nieuw hier, stel je dan even voor.
« Reactie #15 Gepost op: 4 augustus 2010, 01:00:15 »
Alles is van harte welkom. Leuke stukken erbij, die je niet te vaak aantreft, zoals die Halve Roosschelling 1601 voor Holland.

Welgekomen ;)

Mvg,
Jos
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2010, 01:28:02 door Joselito Eeckhout »

bart

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #16 Gepost op: 7 augustus 2010, 08:43:29 »
Ik ben Bart uit Vilvoorde, België en was vroeger, vooral in de periode 2003-2006 actief op het oude forum. Daarna was ik daar meer een lezer.
Mijn belangstelling gaat vooral uit naar moderne (1600+) wereldmunten. Ik wens je veel succes toe met het nieuwe forum en hoop dat ik op tijd en stond mijn steentje kan bijdragen.

Bart

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Alora.be
« Reactie #17 Gepost op: 8 augustus 2010, 23:18:48 »
Welgekomen ;)

Mvg,
Jos

Ruud

• Junior
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 11 augustus 2010, 18:29:10 »
Het word nu wel eens tijd dat Jos zich even voorsteld aan iedereen  ;D

Kom op Jos doe ook eens een duit in het zakje

Groet..........Ruud

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Alora.be
« Reactie #19 Gepost op: 11 augustus 2010, 18:53:16 »
Ik denk dat de meesten mij al wel een beetje kennen zeker?

Ik ben gestart als verzamelaar van misslagen en vervalsingen van België. Eens gebeten door het virus, ben ik ook professioneel gestart in de numismatiek, door het veilinghuis op te richten. Na de eerste veiling van uitsluitend proefslagen van België, Congo en Luxemburg, ben ik gaan schrijven. In 2009 is de eerste editie van Numismatica Belgica verschenen. Meer veilingen kwamen erbij, en uiteindelijk is alles mooi aan het lopen.

Nu ben ik druk aan het werk aan de komende veiling, en aan een splinternieuwe website. Deze zal binnen enkele dagen live gaan, dus dat is ook wel spannend.

Verder probeer ik zoveel mogelijk te doen, om de numismatiek in leven te houden. De jeugd interesseert zich minder snel in ons soort van hobby's, en ik zet me constant in, om dit wat te stimuleren.

Ziezo, ik hoop dat Ruud content is :)

Mvg,
Jos

Aernout

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • CBNU
« Reactie #20 Gepost op: 11 augustus 2010, 20:37:30 »
De jeugd interesseert zich minder snel in ons soort van hobby's, en ik zet me constant in, om dit wat te stimuleren.

dit is echt top !
Maar hoe pak je dit praktisch aan ?

Aernout
Start klein om groots te eindigen

Rob Kooy

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #21 Gepost op: 11 augustus 2010, 20:45:43 »
dit is echt top !
Maar hoe pak je dit praktisch aan ?
@ Aernout,
Bijvoorbeeld door het opstarten van een nieuw (en vergelijkbaar) forum inplaats van het ooit bij jongeren immens populaire andere forum dat inmiddels deskundig ter ziele geholpen is. :'(
Rob Kooy (die ook zelf al veel heeft gedaan om het verzamelen van munten populairder te maken bij jongeren). 
PECVNIA TOTVM CIRCVMIT ORBEM

Ruud

• Junior
  • **
« Reactie #22 Gepost op: 11 augustus 2010, 22:17:31 »
@Jos,

Ik zelf ben blij dat je gereageerd hebt op mijn verzoek,

de anderen zullen content zijn dat jij er ook tussen staat......lol

Groet..........Ruud

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Alora.be
« Reactie #23 Gepost op: 11 augustus 2010, 23:06:49 »
@Aernout

Idd, dit forum is té belangrijk voor de Belgische jonge verzamelaars. De meeste verzamelaars van mijn generatie heb ik toen op het forum leren kennen. Dat is dus al iets wat belangrijk is.

Daarnaast, als ik collecties koop of aanneem voor de veiling, dan probeer ik altijd de mensen te overtuigen een aantal waardeloze stukken (zoals de 500 Frank 1980 CuNi) te houden, om kado te doen in de familie, of aan buurjongens en zo.

Op clubs en beurzen, proberen we altijd kleine zakjes met kilogeld bij te hebben, en die geven we dan gratis aan alle -12 jarigen.

We doen ons best, want onze toekomst hangt er ook vanaf hé.

Mvg,
Jos

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #24 Gepost op: 12 augustus 2010, 00:06:27 »
Dit wordt echt een gezellig forum met een goeie mixt van muntenkennis en goede luim. De manier waarop Ruud Joselito op de dansvloer trekt en deze daar relaxed op in gaat, dat kan ik wel smaken.
Aanvankelijk dacht ik ook: Hoe gaan we al die basis-info van het oude forum naar hier krijgen? Hoeveel tijd gaat dat niet nemen? Maar na wat ik intussen kon lezen van Rob en Jos, ben ik al snel gaan inzien dat dit helemaal niet nodig is: Geen ouwe beton naar hier halen, gewoon fris opstarten op de inzichten van vandaag. De muntenregen van CoMan op de identificatierubriek was een godsgeschenk en ik sta ervan te kijken hoeveel onze, voorlopig weinige, leden weten.
Als we op deze manier kunnen doorgaan zie ik het helemaal zitten en ga ik me hier ferm amuzeren en ik hoop dat dit voor jullie ook het geval moge zijn.
Vriendelijke groet,
Jan

koenmunten

• Nieuweling
  • *
    • plantagegeld
En weer een nieuw forumlid...
« Reactie #25 Gepost op: 12 augustus 2010, 10:05:42 »
Beste mensen,

Ik ben Koen, 41 jaar uit Nederland. Ik verzamel sinds mijn 10e munten. Van oorsprong vooral wereldmunten op type, maar ook Nederlandse munten op jaartal (die koop ik niet speciaal maar als ik in een verzameling munten tegen kom die ik nog niet heb bewaar ik ze wel). Sinds 2006 verzamel ik ook plantagegeld en in 2007 ben ik ook Duitse notgeldmunten gaan verzamelen (ik had er al een paar en die kon ik niet echt plaatsen... en toen in 2007 een leuke verzameling + catalogus op de kop weten te tikken en toen had ik er weer een verzamelgebied bij).

Plantagegeld is geld dat vroeger op plantages in bijvoorbeeld Nederlands Indie, Brits Borneo en Ceylon gebruikt werd. Het is vergelijktbaar met de hacienda en finca token van Zuid en Midden Amerika. Ik zal nog wel een keer een paar afbeeldingen plaatsen. Qua plantagegeld ben ik de laatste jaren fanatiek aan het zoeken. Inmiddels is het ook zo ver dat ik een eigen site heb over dit onderwerp: www.plantagegeld.nl
Door Rob was ie op het oude forum ook al een keer vermeld.
Op dit site probeer ik zoveel mogelijk afbeeldingen te plaatsen met als hoofddoel duidelijk te maken wat er zoal aan plantagegeld is en vooral welke echt zijn en welke vals... er wordt namelijk veel vals plantagegeld aangeboden en met de site probeer ik te voorkomen dat mensen valse tokens kopen...,
Ik ben op zoek naar plantagegeld. Kijk ook eens op www.plantagegeld.nl

koenmunten

• Nieuweling
  • *
    • plantagegeld
en weer een nieuw forumlid... (vervolg)
« Reactie #26 Gepost op: 12 augustus 2010, 10:09:55 »
Ik was net nog niet helemaal klaar en toen was de ruimte op ;)
Ik ben ook lid van een aantal andere fora (o.a. Duitsland en Indonesie), wellicht kan ik zal hier nog eens wat nieuwtjes bregen. Verder hoop ik dat ik een bijdrage kan leveren aan dit forum door het determinieren van munten. En als mensen geinteresseerd zijn dan zou ik hier een topic kunnen starten over plantagegeld en aanverwante zaken,

groeten Koen 

Rob Kooy

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #27 Gepost op: 12 augustus 2010, 15:09:13 »
Van harte welkom hier op dit forum, Koen. Jouw site vond ik meteen al zeer interessant omdat daar heel veel info te vinden is over een weinig bekend onderwerp. Dat was dan ook de reden dat ik op het oude forum een link heb geplaatst, en voor zover ik weet staat die daar nog steeds.
Rob Kooy
PECVNIA TOTVM CIRCVMIT ORBEM

koenmunten

• Nieuweling
  • *
    • plantagegeld
« Reactie #28 Gepost op: 12 augustus 2010, 15:52:12 »
hallo Rob,

Merci. En aan de hand van jouw link had ik nog geprobeerd lid te worden van dat oude forum maar dat was niet meer gelukt en maar goed ook blijkbaar. Zal op dit forum ook wel eens wat schrijven over plantagegeld en wat plaatjes plaatsen. Alhoewel er hier waarschijnlijk weinig/geen mensen zullen zijn die het ook sparen.
In Nederland zijn het er al weinig, terwijl wij toch een duidelijke band hadden met Nederlands Indie waar veel van die plantages lagen.

Hopelijk zijn er op dit forum mensen die mij verder kunnen helpen met info over Belgisch Congo... waren er daar ook plantages waar plantagegeld gebruikt werd?

Aernout

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • CBNU
« Reactie #29 Gepost op: 12 augustus 2010, 17:53:41 »
@Aernout

Idd, dit forum is té belangrijk voor de Belgische jonge verzamelaars. De meeste verzamelaars van mijn generatie heb ik toen op het forum leren kennen. Dat is dus al iets wat belangrijk is.

Daarnaast, als ik collecties koop of aanneem voor de veiling, dan probeer ik altijd de mensen te overtuigen een aantal waardeloze stukken (zoals de 500 Frank 1980 CuNi) te houden, om kado te doen in de familie, of aan buurjongens en zo.

Op clubs en beurzen, proberen we altijd kleine zakjes met kilogeld bij te hebben, en die geven we dan gratis aan alle -12 jarigen.

We doen ons best, want onze toekomst hangt er ook vanaf hé.

Mvg,
Jos

Dat zijn inderdaad goede zaken!

Zeker het forum!
Voor het forum dacht ik dat ik een van de enige twintiger was in deze hobby omdat je nooit zag op een club of dergelijke.
Maar sinds ik lid van enkele fora weet ik wel beter.

Denk dat ik nu te ver off-topic ga.

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31