Auteur Topic: Ben je nieuw hier, stel je dan even voor.  (gelezen 24314 keer)

patrick

• Volwaardig lid
Re:Ben je nieuw hier, stel je dan even voor.
« Reactie #75 Gepost op: 7 september 2015, 17:59:20 »
welkom en je bent ook koning beroepsmatig?grapje,

laat maar van u horen misschien komen er meer reacties

Ro

• Nieuweling
  • *
« Reactie #76 Gepost op: 9 februari 2017, 17:45:02 »
Ik ben Ro,

Verzamelaar van Romeinse munten, vooral van de Sestertius, Dupondius, As, denarius tijd.
Het lijkt mij leuk om informatie op te doen, om te leren en te genieten van jullie collecties

Groeten van Ro

Aernout

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • CBNU
« Reactie #77 Gepost op: 9 februari 2017, 18:59:40 »
Welkom Ro,

Hopelijk mogen we ook genieten van uw collectie ;-)

mvg,
Laurens
Start klein om groots te eindigen

elbee

• Nieuweling
  • *
« Reactie #78 Gepost op: 22 februari 2017, 11:37:42 »
Hallo,

Mijn naam is Ben (mijn nickname 'elbee' komt van mijn initialen LB).
Ik ben 29 jaar en verzamel al munten sinds ik ongeveer 12 was.
Toen verzamelde ik nog alles: Belgische munten, wereldmunten, en Euro's bestonden nog niet.

Inmiddels heb ik mij meer beperkt maar ik heb nog wel alles omdat ik het een mooie verzameling vind, ook al zijn de wereldmunten niet zo uitgebreid. Ik ruil of koop deze ook niet maar hou ze wel bij als ik ze per uitzondering krijg.

Momenteel verzamel ik:
Belgische munten (gesorteerd per koning - van elke verschillende uitgave een NL en een FR versie - jaartal maakt verder niet uit)
Euromunten België (van ieder jaar een exemplaar maar enkel die in omloop zijn gebracht)
Euromunten CC (alle speciale 2 euro uitgaven van ieder land)
Euromunten (van ieder land een volledige reeks, telkens van het eerste jaar dat dat land ze heeft uitgebracht, en telkens een volledige reeks als de ontwerpen veranderen).

De euromunten haal ik voornamelijk uit circulatie, aanvullen doe ik door te kopen of ruilen.
Momenteel heb ik alles wat in mijn verzamelgebied past tot en met 2014 (de ministaatjes niet meegerekend wegens (te) duur.
De meeste Belgische franken heb ik ooit gekregen maar ik koop ook wel op beurzen of via 2e hands websites.

Vroeger verzamelde ik mijn munten in plastiek mappen maar daarvan kregen de munten een soms groene of plakkerige uitslag.
Zopas heb ik mijn volledige verzameling (behalve wereldmunten) gehersorteerd en overgeplaatst in albums van Hartberger met zelfklevende munthouders. Inclusief zelfgemaakte aanduidingen van land en / of koning.
Ik ben nu bezig met voor- en tussenbladen te maken.

Mijn volledige verzameling hield ik vroeger bij in Excel, maar ik ben door de jaren heen overgestapt op FileMaker.
Inclusief eigenschappen en foto's van iedere munt (geen zelfgemaakte maar van internet geplukt).

Omdat mijn verzamelgebied niet té uitgebreid is heb ik in mijn albums plaats voorzien voor de exemplaren die ik mis, en afbeeldingen met een korte beschrijving op de desbetreffende plaats gestoken waar hopelijk later de munt in een munthouder komt te zitten.

Op dit forum zal ik vooral lezen, ik zal ook wel eens reageren of iets posten maar dat laat ik liever aan de leden met een veel grotere kennis dan ikzelf, ik heb hier al veel gelezen en ik heb al gemerkt dat hier veel kennis aanwezig is.

Groeten,
Ben

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #79 Gepost op: 22 februari 2017, 11:55:50 »
Hallo "elbee", hallo Ben,

Hartelijk welkom op het forum en bedankt om je hier aan te melden in dit topic en jezelf en je collectie voor te stellen. Had ik dat eerder in de gaten gehad, dan had ik Jackie niet gejend, zodat jouw bericht iets langer als "laatste nieuw bericht" op het scherm had gestaan. Ik hoop dat het door dit antwoord nu weer de aandacht krijgt die het verdient.
Hou je maar niet in. Wanneer je aardigheidjes in je verzameling hebt zitten of één of andere nieuwe euromunt brengt je tot bedenkingen, donder dat dan maar op het scherm. Zoiets wordt altijd graag gelezen.
Nog veel genot hier en intussen alle sympathie!

Jan

mathieuken

• Nieuweling
  • *
Re: Ben je nieuw hier, stel je dan even voor.
« Reactie #80 Gepost op: 15 april 2019, 21:29:15 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier ( 5 minutjes) en zou graag ik contact komen met euromunten verzamelaars/ruilers.
Ik verzamel alle euromunten van 1cent tem 2 € van alle jaren en alle landen.
Ik verzamel ook de 2cc euromunten.

Zijn er hier mensen met dezelfde interesse en ook een dubbele munten lijst hebben?
Stuur mij een berichtje of liever nog een mailtje op steve.mathieu1@telenet.be en reageer bijna onmiddelijk.
Ikzelf heb een lijst met dubbele circulatie munten en 2 cc munten.

Mvg,
steve

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31