Dag forumleden.
Mijn naam is Patrick Plomp, en ik ben nieuw hier.
Ik verzamel papiergeld en alles wat ermee te maken heeft, zowel biljetten als alle kennis die hierover te verzamelen is. En dat doe ik sinds 1979 (mijn bouwjaar is 1967).
Mijn verzamelgebied omvat algemeen papiergeld wereldwijd en Nederlands papiergeld in het bijzonder. In 2015 heb ik Catalogus Nederlands papiergeld 1573-2002 en in 2020 heb ik Catalogue Papermoney of the Netherlands Part 2 (inclusief alle voormalig Nederlandse Koloniën) uitgebracht.
Naast Nederlands papiergeld ben ik in het bezit van een aardige collectie Duits inflatiegeld, Italiaanse Miniassegni en Franse Assignaten. (De Duitse en Italiaanse omdat ze voor weinig geld een zeer grote collectie vormen en de Franse Assignaten omdat ze tussen 1794 en 1800 in het huidige grondgebied van Nederland wettig betaalmiddel waren.
Doordat ik voor mijn collectie soms hele verzamelingen opkoop, omdat daar enkele biljetten in zitten die ik voor mijn collectie wil hebben, komt het voor dat ik grote hoeveelheden biljetten in mijn bezit krijg, die ik niet als onderdeel van mijn "core-collection" -om maar eens een goed Nederlands woord te gebruiken- beschouw. Deze biljetten verkoop ik op beurzen -als COVID weer voorbij is- en via mijn website. Op mijn website verkoop ik ook in eigen beheer de twee delen van mijn Catalogus over Nederlands papiergeld.
Ik kom hier om inspiratie bij jullie op te doen, jullie verhalen te lezen, te leren, de meningen van anderen te vernemen, mijn kennis te delen en wellicht soms ook om mijn mening te geven