Auteur Topic: Een Euroverzameling naar type  (gelezen 73514 keer)

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
Re: Een Euroverzameling naar type
« Reactie #570 Gepost op: 20 november 2019, 17:17:16 »
Italië geeft de twee ontwerpen vrij voor de herdenkingsmunten van volgend jaar:

1.- De 150ste geboortedag van Maria Montessori

2.- Het Nationaal Brandweerkorps

De afbeeldingen:
« Laatst bewerkt op: 24 november 2019, 22:27:09 door De Bonte Specht »

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #571 Gepost op: 23 november 2019, 18:39:39 »
Eergisteren ben ik bij mijn muntenleverancier op bezoek geweest om er zeven herdenkingsmunten af te halen. Ik neem nu rustig de tijd om die klaar te stomen voor het album.

Onder de zeven: de gemeenschappelijke, Duits-Franse uitgave "30 jaar Val van de Berlijnse Muur"
Omdat zowel het thema als de Frans-Duitse as binnen de Europese Unie me na aan het hart ligt, heb ik de beide munten een voorrangsbehandeling gegeven. Hun albumpresentatie is afgewerkt.

Hieronder een afbeelding ervan:

Mattias843

• Junior
  • **
« Reactie #572 Gepost op: 24 november 2019, 13:20:51 »
Uw mappen met euromunten zijn werkelijk prachtig. Het zijn echte plaatjes  waaruit de enorme liefde voor de hobby heel duidelijk te zien is. Doe zo voort!
Zou het niet leuk zijn voor u om een boek uit te geven over uw collectie euromunten? Dit kan heel veel mensen inspireren....

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #573 Gepost op: 24 november 2019, 15:59:48 »
Waw, Mattias, dat brengt me warmte aan 't hart in deze kille dagen :D. Wel bedankt!
Maar een boek uitgeven ... daar ben ik dan weer te lui voor :-\.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2019, 16:01:26 door De Bonte Specht »

ConBel

• Junior
  • **
« Reactie #574 Gepost op: 25 november 2019, 09:07:02 »
Het mag inderdaad gezegd worden Bonte Specht, de presentatie van jouw euro-collectie is een pareltje!

Wat ik me afvraag: heb jij enkel een eurocollectie, of nog andere verzamelgebieden?
Want determineren is een passie van jou, maar worden deze munten nadien even mooi bewaard?

daar zou ik ook wel eens een foto van willen zien  ;)

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #575 Gepost op: 25 november 2019, 10:36:07 »
Wel, ergens anders op dit forum is te lezen, hoe ik vroeger een verzameling wereldmunten had in een aanzienlijk aantal albums en hoe ik die, rond mijn veertigste, verkocht.

Het verschijnen van de Euromunten, uniform formaat en vooral ... medailleslag, bracht me in verleiding om weer een muntenverzameling op te starten. Ordentelijk en gedocumenteerd deze keer!

Mijn passie voor taal en schrift zette me er toe aan op een muntenbeurs enige Tibetaanse munten te kopen en baf ... er werd een tweede collectie opgestart, met als titel:
"MUNTEN - Determineren, Lokaliseren, Ontcijferen en Dateren".

Het is waar, dat je van die collectie de afbeeldingen moet zoeken in verschillende rubrieken en topics: "Een verzameling die draait rond determineren", Buitenland 1506-1814:"Chinese Poem Coins of Chinese Dicht munten" en Numismatische info: "Goeie raad aan beginnende verzamelaars".
De aanpak verschilt wel met die van mijn verzameling Euromunten, maar de aanblik moet goed ogen. De aandacht voor orde en ... medailleslag blijft en in hoofdzaak wordt de commentaar hier rechtstreeks op de munthouder meegegeven.

Misschien moet ik wat afbeeldingen van albumbladen tonen in: "Een verzameling die draait rond determineren". Eens zien wat dat geeft ::) ...

ConBel

• Junior
  • **
« Reactie #576 Gepost op: 25 november 2019, 11:06:55 »
Juist, ja, ik heb al enkele van die afbeeldingen zien passeren.

Een origineel verzameldomein trouwens!
kan op zich alles omvatten, zolang het maar een (niet al te makkelijke) determinatie vraagt  ;)
Zo haal je ook de wereld in huis/ je collectie.

Als je eens tijd vind, mag je dit zeker tonen.
altijd fijn (en inspirerend) om te zien hoe andere verzamelaars met hun collectie omgaan.

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #577 Gepost op: 1 december 2019, 10:43:03 »
Hierbij nog een illustratieprentje voor de albumbladen van 2019:

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #578 Gepost op: 4 december 2019, 20:20:57 »
Hierbij, de twee ontwerpen voor de herdenkingsmunten van Portugal voor 2020:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31