Auteur Topic: Voorstelling nieuwe website  (gelezen 4416 keer)

zittergie

• Junior
  • **
    • Zittergies Coin Catalog
Voorstelling nieuwe website
« Gepost op: 2 april 2011, 11:48:23 »
Ik ben al een redelijke tijd bezig met een programma (Linux, Windows, Mac) die munten catalogussen bevat en het mogelijk maakt uw eigen verzameling bij te houden. Het programma is nog in constante ontwikkeling, dus opmerkingen zijn steeds welkom.

De beschikbare catalogussen momenteel zijn: België, Nederland, Canada & Engeland (Sommige zijn nog niet compleet, bevatten nog geen munten sets)

De volgende stap in het programma moet het mogelijk maken om munten online aan te bieden en te zoeken.
Ook weergeven in de catalogus zelf welke munten in welke kwaliteit je al bezit is in de maak.
Ook komt er een uitgebreidere print-optie.

Er is nog geen documentatie beschikbaar.  Voel vrij om deze aan te maken :)

Ook gegevens van de site zoals agenda en nieuws zullen in de toekomst in het programma worden weergegeven.

Graag had ik ook aan de Euro verzamelaars gedacht.  Zelf verzamel ik geen EURO, dus laat me weten hoe jullie graag het overzicht van de Euro zouden hebben.

Zelf Catalogussen aanmaken komt er aan.  Dit gedeelte met vernieuwd (en aangepast) worden en is enkel beschikbaar voor wie bereid is er wat werk in te steken.  (Mail mij als je zelf een Catalogus wil aanmaken)

Er wordt ook gedacht aan een ANDROID frontend.

Ik heb nu ook de website vernieuwd, zie op http://www.zittergie.be

Deze bevat ook een agenda voor munten beurzen.  Als iemand geinteresseerd is om deze bij te houden, laat het me weten.  Je mag ook altijd data die nog niet aanwezig is voorstellen.
Ook verenigingen kunnen hun gegevens doorgeven.

Hou er wel rekening mee dat het programma volledig in de schaarse vrij tijd  :( ontwikkeld word en dus niet altijd mogelijk is om foutjes of aanpassingen onmiddelijk door te voeren.
'BE the difference that makes a difference' - Jewel

Rob Kooy

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
Re:Voorstelling nieuwe website
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2011, 12:08:33 »
Hallo Bart,

Alvorens je hierin al te veel tijd steekt wil ik je er op wijzen dat een soortgelijke website al geruime tijd bestaat: www.catawiki.nl Deze is niet alleen voor munten geschikt maar voor alle mogelijke verzamelingen.
VrGr,
Rob Kooy
PECVNIA TOTVM CIRCVMIT ORBEM

zittergie

• Junior
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 2 april 2011, 12:27:09 »
Hallo Rob,

weet ik.  Ben er ook op actief.

Dit programma moet je meer zien als een electronische off-line versie van een munten catalogus.  Dat je op je netbook kan meenemen naar bv ruilbeurzen (zonder internet connectie).  Er is ook al gedacht aan een interactie met catawiki.  Ik denk er aan om het catawiki-nr op te nemen in de catalogus, om zo een link mogelijk te maken.  Bij het zoeken naar een munt kan er bv ook in de aanbiedlijsten van Catawiki worden gezocht (en eventueel andere website).

Bij catawiki ligt de nadruk vooral op on-line gebruik, bij mij ligt de nadruk vooral op off-line gebruik.  Natuurlijk zal er wel wat overlapping zijn.
Ik kijk uit naar het proberen te integreren van het internet met mijn applicatie.  Zo leer ik ook nog wat HTML, SQL en PHP bij :)

Rob Kooy

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #3 Gepost op: 2 april 2011, 13:16:59 »
@ Bart,

Nog een opmerking: Catalogusprijzen blijven altijd gedurende een jaar (of langer) onveranderd, en zijn bovendien vaak nogal aan de hoge kant. Voor een offline bruikbaar programma is het wellicht beter uit te gaan van (een soort van) dagprijzen gebaseerd op vraag en aanbod.
VrGr,
Rob Kooy
PECVNIA TOTVM CIRCVMIT ORBEM

Misslagske

• Joselito Eeckhout
  • Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Alora.be
« Reactie #4 Gepost op: 2 april 2011, 13:31:28 »
Je zou inderdaad enkele bronnen zoals ebay en ma-shops kunnen afzoeken om zo een meer realistische waarde te verkrijgen. Ik heb met datzelfde idee zitten spelen toen ik aan Numismatica Belgica aan het werken was. Toen had ik enkel het plan om een website te maken zoals Fortress Katalog, wat voor mij hét voorbeeld is om op die manier te werken.

Ik denk dat er ooit een tijd komt waar alle munten op 1 website op te zoeken zijn. Lijkt me een kwestie van tijd. Catawiki kan dat worden, maar daar is nog heel veel werk aan.

Mvg,
Jos

zittergie

• Junior
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 12 april 2011, 20:21:26 »
Net enkele catalogussen online beschikbaar gemaakt als test.
Zitten nog wat kleine foutjes in, maar deze worden gaande weg weggewerkt.

Ik heb ook geen ervaring met HTML, SQL en PHP, dus het opzetten van een dergelijke website is wel leerlijk.

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31