Auteur Topic: Indeling van een map...  (gelezen 18558 keer)

ConBel

• Junior
  • **
Re: Indeling van een map...
« Reactie #60 Gepost op: 3 januari 2020, 21:19:30 »
Zoals beloofd een kleine update.
In de afgelopen kerstperiode de tijd genomen om aan mijn indeling en mappen verder te werken.

Begonnen met het aanschaffen van de mappen die ontbraken (zoals hierboven beschreven).
Daarna labels gemaakt voor al mijn mappen en mijn Afrikaanse biljetten in de juiste mappen ondergebracht.

Vervolgens voorbladen gemaakt voor de desbetreffende mappen.
Evenals begonnen met extra info toe te voegen aan landen waarvan ik reeds een ruimere collectie heb (België en beide Congo's).

Nog lang niet af. Maar we staan opnieuw iets verder ;)

Hieronder enkele foto's ter illustratie.

ConBel

• Junior
  • **
« Reactie #61 Gepost op: 3 januari 2020, 21:21:20 »
Mijn mappen zoals ze nu in mijn kast staan. Allen voorzien van de juiste labels nu.

Rechtstaand de mappen met bankbiljetten: 6 blauwe voor de verschillende Afrikaanse regio's, 1 groene map voor de biljetten van België en 1 groene map voor de biljetten van (Belgisch) Congo.

Liggend 2 rode mappen met mijn kleine collectie munten: 1 map voor België, en 1 map voor (Belgisch) Congo en andere Afrikaanse munten.
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2020, 21:25:45 door ConBel »

ConBel

• Junior
  • **
« Reactie #62 Gepost op: 3 januari 2020, 21:22:50 »
Vervolgens enkele voorbladen die ik gemaakt heb (hier het voorbeeld van België, Congo Brazzaville en Congo Kinshasa).

Telkens zelfde systeem: grote kaart, onderaan de vlag en het wapenschild/embleem.

ConBel

• Junior
  • **
« Reactie #63 Gepost op: 3 januari 2020, 21:24:20 »
Tot slot een foto van extra info die ik tussen mijn biljetten voeg.

Hier het voorbeeld van Congo Brazzaville.
Eerst een iets ruimere inleiding over het land.
Op de 2de foto ga ik dieper in op de geschiedenis (uitleg over 3 periodes: Koninkrijk Kongo, Frans Congo en De Volksrepubliek Congo).

Voorlopig laat ik het hierbij voor Congo Brazzaville. Voor België en Congo Kinshasa zal de info nog ruimer zijn (per regeerperiode/vorst). Maar dat is dan weer voor een volgende keer  ;)
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2020, 21:27:25 door ConBel »

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #64 Gepost op: 3 januari 2020, 22:06:12 »
Zeer mooi, zeer verzorgd! Een lust voor het oog en dan heb ik het niet alleen over opmaak, lay-out en illustraties van de albums zelf, maar ook de perfecte manier waarop ze hun plaats innemen in de kast.
Dat is het soort verzameling waar met hart en ziel aan gewerkt wordt en waar de verzamelaar maximaal voldoening uithaalt en dat is het soort verzamelaars waar dit Forum fier op mag zijn dat het ze onder zijn leden telt.
Hartelijk gefeliciteerd Conbel :D!

Aernout

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • CBNU
« Reactie #65 Gepost op: 5 januari 2020, 20:23:19 »
Inderdaad zeer mooie en goed verzorgd !

mvg,
LA
Start klein om groots te eindigen

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31