Auteur Topic: Indeling van een map...  (gelezen 17575 keer)

Denis49

• Volwaardig lid
Re:Indeling van een map...
« Reactie #45 Gepost op: 6 december 2014, 10:59:31 »
Eenvoud siert de mens Petrus.
Groeten,
Denis49 ;)

zuster12

• Volwaardig lid
Re:Indeling van een map...
« Reactie #46 Gepost op: 12 augustus 2015, 15:03:25 »
straks staat een "nieuw" verzamelseizoen voor de deur met de gekende beurzen en bijhorende veilingen, ik weet ook wel dat er voor een echte verzamelaar geen stille momenten zijn en hy steeds zoekende is
maar deze topic ligt al tydje stil dus iemand een voorstel wat je kan gaan verzamelen en mss waarom?
maw een munt per thema dieren / schepen / schilden, bekende koppen . . .
beetje inspiratie kan nooit kwaad

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
Re: Indeling van een map...
« Reactie #47 Gepost op: 5 oktober 2017, 13:04:46 »
Hallo Laurens, Patrick, Wim, hoe zit het met de evolutie in dit prachtige topic?
Laat onze beginnende verzamelaars niet in de steek en blijf ze inspireren met jullie collecties op top-niveau. Het is "very important" dat dit een levend topic blijft :o!

Laurens, intussen is jouw belangrijke afbeelding in het startbericht van dit topic weggevallen.
Kan je alsjeblief die kader weer aan de muur hangen, anders geeft dat hier al direct een verlaten indruk en daar is het hier veel te gezellig voor.

En natuurlijk geldt dit bericht niet enkel de drie hierboven aangesprokenen. Een dergelijk topic is de "jus" van dit forum.
Meer van dit ;)!
« Laatst bewerkt op: 5 oktober 2017, 13:16:52 door De Bonte Specht »

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #48 Gepost op: 5 oktober 2017, 13:24:15 »
"zuster12",

Het heeft er alle schijn van dat jij al een tijdje werkt aan een thematische verzameling, dieren op munten, want je hebt hier al een paar keer informatie over namen van vissen gevraagd.
Afgaande op die vraag naar informatie, mogen we veronderstellen dat die munten niet in een blikken doos bewaard worden. Is het nog niet het moment dat je ons hier eens laat zien hoe je dat hebt aangepakt? Persoonlijk ben ik wel zeer benieuwd.
Alle sympathie,

Jan

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #49 Gepost op: 5 oktober 2017, 17:32:57 »
ik denk dat jacky , een map in een aquarium heeft liggen , en 1 in de valiere ;)

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #50 Gepost op: 5 oktober 2017, 18:35:14 »
Wel een numismaat in hart en nieren,Patrick. Na die kraak bij hem heeft hij zich niet ontmoedigd van de oude en vreemde munten afgekeerd, maar komt zelfs regelmatig verrassend uit de hoek.
Dat van die thematische verzameling is een vermoeden van mij, maar daarnaast onthoud ik dan zijn opduiken op dit forum met die kopie van die Roebel van de jonge Peter de Grote en die twee Roepie-stukken van de Maratha-confederatie ...
Daarom had ik hem hier graag wat vaker aan het woord, over zijn thematische verzameling, maar ook over al het overige. Misschien heeft hij nog wel interessante Chinese cash-munten rondslingeren :o! Zelf zit ik daar tegenwoordig tot over mijn oren in, dat interesseert me dus allemaal. Dus Jackie, je hebt steeds onze aandacht! 't Is maar dat je 't weet ;).
« Laatst bewerkt op: 5 oktober 2017, 18:39:14 door De Bonte Specht »

patrick

• Volwaardig lid
« Reactie #51 Gepost op: 5 oktober 2017, 19:31:11 »
misschien zien we hem in de beurs van november te harelbeke :o

Aernout

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • CBNU
« Reactie #52 Gepost op: 6 oktober 2017, 18:47:31 »
Foto's aangepast in het begin van de topic ;)

het principe is gelijklopend voor alle mappen...

mvg,
LA
Start klein om groots te eindigen

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #53 Gepost op: 6 oktober 2017, 23:15:13 »
Laurens,
Wat ik wel merkwaardig vind: uit de foto's bij je berichten hier blijkt dat je alle munthouders al prepareert voor de munten die je ooit nog in je album wil krijgen. Je maakt dus voor jezelf een invulalbum.
Doe je dat om herschikken in de toekomst te vermijden?
En is de kans reëel dat je het album dan ooit compleet krijgt?
Opmerkelijke aanpak, maar dan ook weer niet verwonderlijk voor een catalogus-auteur ;)!

Met de afbeelding in het begin-bericht terug op haar plaats, ziet dit topic er weer helemaal aangekleed uit. Dankjewel!
« Laatst bewerkt op: 6 oktober 2017, 23:18:46 door De Bonte Specht »

Aernout

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • CBNU
« Reactie #54 Gepost op: 7 oktober 2017, 20:51:26 »
Dag Jan,

Klopt er zijn 2 serie mappen.

1) De standaard munten (zonder varianten en afwijkingen) deze zitten dus in de 'gatvullers-map' ;-. Deze zitten per koning om de geschiedenis wat samen te houden
2) de varianten, etc zitten in  andere serie mappen en worden aangevuld per aankoop, deze zitten per CBNU-nummer (= per type).

Kortom 2 soorten manieren van stockeren. de ene is mogelijk omdat de munten gekend zijn. De andere is praktischer...

mvg,
Laurens
Start klein om groots te eindigen

ConBel

• Junior
  • **
« Reactie #55 Gepost op: 1 oktober 2019, 10:19:57 »
Om nog eens een oud topic vanonder het stof te halen: ik was al een tijdje aan het nadenken hoe ik mijn collectie (Afrikaanse bankbiljetten + Belgische biljetten) wil tonen in mijn mappen. Want los van het feit of je nu een grote of kleine collectie hebt, een dure of goedkope... een mooie presentatie vind ik altijd leuk. En des te aangenamer om naar te kijken.

In dit topic zitten lezen en wat inspiratie gevonden.
Hieronder hoe ik het zal aanpakken en reeds enkel foto's.
Echter nog verre van af... nog héél wat te doen (ideaal voor op de regenachtige herfstdagen en koude wintermaanden  ;) ).

Ik heb voorlopig beslist om Afrika in te delen in 5 mappen: Noord-Afrika; Sahel & West-Afrika; Centraal-Afrika; Oost-Afrika; Zuidelijk Afrika. Daarnaast nog 2 extra mappen: 1 voor de biljetten van België en 1 voor de biljetten van Congo. 7 mappen dus (waarvan ik er voorlopig nog maar 4 heb  ;) ).

Verder: Bij begin van iedere map een overzichtskaart van het gebied met een lijst van alle landen.
Vervolgens per land een vlag, kaart en korte tekst met wat geschiedenis etc.

Voor Congo en België zal mijn map reeds meer info bevatten, ik denk te werken per "regeerperiode". En ik zal stukjes geschiedenis af en toe ook invoegen tussen de biljetten.

Voor de 53 andere Afrikaanse landen zal het dus voorlopig blijven bij dit kleine tekstje met info.
Echter is het plan om met de jaren (indien mijn collectie groeit) andere Afrikaanse landen ook aan te pakken als België en Congo

zoals gezegd: ik zit echt nog maar aan het begin (2 van de 54 landen gedaan  :o )
mijn vrije tijd is niet zo talrijk, maar we hebben tijd en leuk om af en toe iets af te werken  ;)

hierna toch enkele foto's.
is mijn eerste poging, geef gerust feedback of deel jullie tips
« Laatst bewerkt op: 1 oktober 2019, 11:49:26 door ConBel »

ConBel

• Junior
  • **
« Reactie #56 Gepost op: 1 oktober 2019, 10:22:13 »
voorblad van de map Centraal-Afrika.
Vooraan een overzichtskaart en achteraan kleine kaart + lijst met landen.

ConBel

• Junior
  • **
« Reactie #57 Gepost op: 1 oktober 2019, 10:23:20 »
per land korte tekst met vlag, kaartje en korte geschiedenis.
Hier voorbeeld van Marokko:

De Bonte Specht

• Algemene moderator
  • Volwaardig lid
« Reactie #58 Gepost op: 1 oktober 2019, 11:20:45 »
Zeer verzorgd en geëngageerd werk, ConBel :o!
Persoonlijk zou ik met zeer veel interesse zo een map inkijken.
Een verzorgde verzameling is een levende verzameling.

Wat het geven van tips betreft:
Een verzamelaar die voorbeeldig en gedreven bezig is, moet men vooral in zijn drive laten, vind ik. Tenzij men een tip heeft waarmee men de collectioneur werkelijk zeer van dienst kan zijn en neen, die heb ik niet.

Doe zo voort en laat ons regelmatig eens iets zien. Zeer genietbaar en inspirerend!

ConBel

• Junior
  • **
« Reactie #59 Gepost op: 1 oktober 2019, 15:14:33 »
Bedankt voor het compliment.
Ik post zeker wel nog in de toekomst, eens ik een aantal zaken verder heb afgewerkt.

En wie weet post iemand anders eens zijn indeling van zijn bankbiljettenmap  ;)

want het inspireert wel (mij toch in elk geval)

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31